Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da je poštovanje prava potrošača od ključnog značaja za razvoj oblasti trgovine koja u Republici Srbiji ima dugu tradiciju i veliki potencijal.
Na manifestaciji povodom Svetskog dana prava potrošača, koja je održana u Trgovačkoj školi u Beogradu, Matić je poručila učenicima te škole i njihovim gostima iz gimnazije „Dušan Vasiljev“ iz Kikinde, kao i svim mladim građanima, da je važno da oni kao budući trgovci razumeju značaj potrošačkih prava i u digitalnoj sferi, budući da je elektronska trgovina u usponu.
„Današnje mlade generacija biće nosioci nadolazeće ekspanzije tržišta elektronske trgovine, za koju se predviđa da će do 2030. predstavljati čak 90% ukupne trgovine na globalnom nivou“, navela je državna sekretarka, ističući neophodnost zaštite korisničkih prava u onlajn kupoprodaji, ali i zaštitu ličnih podataka i podizanja onlajn bezbednosti uopšte.
Matić je dodala da Ministarstvo unapređuje regulativu na polju zaštite potrošača i priprema dopune i izmene zakona o zaštiti prava potrošača, nove zakone o trgovini i elektronskoj trgovini, kao i novi zakon o elektronskim komunikacijama, dok će unapređenju ove oblasti doprineti i Nacionalni registar za potrošačke prigovore.
Učesnicima manifestacije obratili su se i pomoćnica ministra Sektora za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Višnja Rakić, NJ.E. Dagmar Repčekova, ambasadorka Slovačke Republike u Srbiji i direktorka Trgovačke škole Mira Lekić, a ovom prilikom prikazani su video spotovi medijske kampanje „Da kupovina bude milina“.
U okviru proslave Svetskog dana prava potrošača, u organizaciji Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, u saradnji sa Trgovačkom školom iz Beograda, udruženjem „Zaštita potrošača“ i timom Tvining projekta „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“, priređeno je takmičenje za učenike u znanju iskazanom u oblasti zaštite prava potrošača.
Svetski dan prava potrošača obeležava se 15. marta svake godine od 1983, odlukom Ujedinjenih nacija, sa ciljem da se promovišu osnovna potrošačka prava kao i da se afirmiše znanje kao jedna od najbitnijih vrednosti društva.