Kontakt telefon: 011/ 20-20-083 |
U Odseku za inspekcijski nadzor obavljaju se poslovi koji se odnose na: inspekcijski nadzor nad izvršavanjem zakona, drugih propisa i opštih akata iz oblasti poštanskog saobraćaja; preduzimanje upravnih i drugih mera donošenjem rešenja o otklanjanju nepravilnosti; rešavanje po prijavama regulatornog tela nadležnog za oblast poštanskih usluga, kao i fizičkih i pravnih lica; proveru dostupnosti univerzalne poštanske usluge svim građanima Republike Srbije i funkcionisanja poštanske mreže javnog poštanskog operatora; proveru postupanja operatora u vezi sa primenom mera za sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma; podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog, odnosno prijave za pokretanje krivičnog postupka, kao i postupka privrednog prestupa; izdavanje prekršajnog naloga; analizu i izradu izveštaja o realizaciji usvojenih planova, praćenje stanja u oblasti inspekcijskog nadzora koja je u delokrugu inspekcije; procenu rizika; planiranje inspekcijskog nadzora; usklađivanje inspekcijskog nadzora; pripremu, izmenu i dopunu kontrolnih listi i njihovog objavljivanja na svojoj internet stranici; preventivno delovanje; nadzor nad neregistrovanim subjektima; vođenje evidencije o inspekcijskom nadzoru; izradu i dostavljanje Koordinacionoj komisiji godišnjeg izveštaja o radu i njegovog objavljivanja na veb prezentaciji inspekcije, kao i drugi poslovi iz ove oblasti.
Poslovi inspektora za poštanske usluge obavljaju se u:
– sedištu Ministarstva i u područnoj jedinici široj od područja upravnog okruga za: Podunavski, Braničevski, Šumadijski, Pomoravski i Zlatiborski upravni okrug;
– područnoj jedinici široj od područja upravnog okruga za: Nišavski, Toplički, Pirotski, Jablanički, Raški i Pčinjski upravni okrug, sa sedištem u Nišu.
Kontrolne liste u oblasti poštanskih usluga
Kontrolne liste, u skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru („Službeni glasnik RS”, broj 36/15, 44/2018 i dr. zakon 95/2018) jesu dokument koji sadrži spisak prioritetnih pitanja provere i drugih radnji za koje je inspekcija ovlašćena, određenih prema težini mogućih štetnih posledica u određenoj oblasti saglasno pravilima o proceni rizika, i predmet i obim provere.
Kontrolne liste nisu nepromenjive, odnosno inspekcija ima obavezu da najmanje dva puta godišnje preispituje njihovu sadržinu i, ako utvrdi da je to opravdano, da je menja i dopunjava.
Obrasci konačnih kontrolnih listi objavljuju se na internet stranici inspekcije i primenjuju se u postupku redovnog inspekcijskog nadzora.
Svrha objave jeste prevencija, edukacija i informacija nadziranim subjektima da unapred tačno znaju koje su njihove obaveze i šta treba da urade da bi svoje postupanje uskladili sa propisima i sprečili štetu, i šta će konkretno inspektor da kontroliše.
Nadzirani subjekat može dostaviti inspekciji izveštaj o samoproveri ispunjenosti zahteva iz kontrolne liste i samoproceni rizika, koje je sproveo saglasno sadržini kontrolne liste i pravilima o proceni rizika.
Uz ovaj izveštaj, nadzirani subjekat inspekciji prilaže i odgovarajuću dokumentaciju, odnosno drugi materijal kojim se potkrepljuju nalazi iz izveštaja.
Izveštaj ne može zameniti nalaze inspekcijskog nadzora, ali može prilično da pomogne inspekciji u utvrđivanju činjenica, rizika i stanja stvari.
Lažno prikazivanje ili prikrivanje činjenica u izveštaju povlači sa sobom odgovarajuće pravne posledice zbog sastavljanja isprave neistinite sadržine radi dovođenja nadležnog organa u zabludu i stavljanja nadziranog subjekta u povoljniji položaj.
Po završetku inspekcijskog nadzora, kontrolna lista čini sastavni deo zapisnika.