Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација спроводи низ едукативних активности како би унапредило знања из кључних области трговинског пословања, a у циљу унапређења сектора малих и средњих предузећа (МСП) у трговини.
Предавања трају четири дана, и биће одржана у две групе у просторијама Економског факултета, Каменичка 6, Београд, са почетком у 10 часова:
- Прва група – 18. и 19. новембар 2013. године;
- Друга група – 25. и 26. новембар 2013. године.
Основне теме које ће бити обрађене:
- Актуелни токови у савременој малопродаји робе широке потрошње;
- Кључна подручја трговинског менаџмента и маркетинга МСП ;
- Управљање асортиманом и залихама у трговинском предузећу;
- Стратегије промотивних активности МСП из области трговине;
- Развој дугорочних односа са потрошачима;
- Стратегије развоја трговинске марке;
- Интернет маркетинг и електронска трговина у МСП из области трговине.
Предавања ће одржати еминентни професори Економског факултета Универзитета у Београду:
- проф. др. Стипе Ловрета;
- проф. др Горан Петковић;
- др Саша Вељковић;
- др Драган Стојковић и
- др Зоран Богетић.
Чињеница је да се у развијеним тржишним економијама, а све више и у Србији, показује заостајање малих и средњих предузећа у односу на већа трговинска предузећа на тржишту. Отуда је задатак државе да путем осмишљене трговинске политике отклони структуралне узроке инфериорности малих и средњих предузећа на тржишту, доводећи их у стање равноправне конкуренције са великим предузећима. Ефикасна трговина мора почивати на постојању различите величине, власничке структуре, порекла капитала и различитих формата продаје.
Оријентација малих предузећа на уже тржишне сегменте, тзв. тржишне нише, на којима велика предузећа не могу или немају интереса да послују, сведочи о доприносу малих предузећа развоју тржишта и потпунијем задовољавању тржишних потреба. Како део ових тржишних сегмената чине локална тржишта, то мала предузећа представљају значајан инструмент равномернијег регионалног развоја. Посебне ефекте од развоја мале привреде у трговини треба тражити у домену пораста запошљавања.