Министарство организује курсеве за унапређење пословања малих трговаца

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација спроводи низ едукативних активности како би унапредило знања из кључних области трговинског пословања, a у циљу унапређења сектора малих и средњих предузећа (МСП) у трговини.

Предавања трају четири дана, и биће одржана у две групе у просторијама Економског факултета, Каменичка 6, Београд, са почетком у 10 часова:

  • Прва група18. и 19. новембар 2013. године;
  • Друга група – 25. и 26. новембар 2013. године.

Основне теме које ће бити обрађене:

  • Актуелни токови у савременој малопродаји робе широке потрошње;
  • Кључна подручја трговинског менаџмента и маркетинга МСП ;
  • Управљање асортиманом и залихама у трговинском предузећу;
  • Стратегије промотивних активности МСП из области трговине;
  • Развој дугорочних односа са потрошачима;
  • Стратегије развоја трговинске марке;
  • Интернет маркетинг и електронска трговина у МСП из области трговине.

Предавања ће одржати еминентни професори Економског факултета Универзитета у Београду:

  • проф. др. Стипе Ловрета;
  • проф. др Горан Петковић;
  •  др Саша Вељковић;
  • др Драган Стојковић и
  • др Зоран Богетић.

Чињеница је да се у развијеним тржишним економијама, а све више и у Србији, показује заостајање малих и средњих предузећа у односу на већа трговинска предузећа на тржишту. Отуда је задатак државе да путем осмишљене трговинске политике отклони структуралне узроке инфериорности малих и средњих предузећа на тржишту, доводећи их у стање равноправне конкуренције са великим предузећима. Ефикасна трговина мора почивати на постојању различите величине, власничке структуре, порекла капитала и различитих формата продаје.

Оријентација малих предузећа на уже тржишне сегменте, тзв. тржишне нише, на којима велика предузећа не могу или немају интереса да послују, сведочи о доприносу малих предузећа развоју тржишта и потпунијем задовољавању тржишних потреба. Како део ових тржишних сегмената чине локална тржишта, то мала предузећа представљају значајан инструмент равномернијег регионалног развоја. Посебне ефекте од развоја мале привреде у трговини треба тражити у домену пораста запошљавања.