Ministarstvo organizuje kurseve za unapređenje poslovanja malih trgovaca

Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija sprovodi niz edukativnih aktivnosti kako bi unapredilo znanja iz ključnih oblasti trgovinskog poslovanja, a u cilju unapređenja sektora malih i srednjih preduzeća (MSP) u trgovini.

Predavanja traju četiri dana, i biće održana u dve grupe u prostorijama Ekonomskog fakulteta, Kamenička 6, Beograd, sa početkom u 10 časova:

  • Prva grupa18. i 19. novembar 2013. godine;
  • Druga grupa – 25. i 26. novembar 2013. godine.

Osnovne teme koje će biti obrađene:

  • Aktuelni tokovi u savremenoj maloprodaji robe široke potrošnje;
  • Ključna područja trgovinskog menadžmenta i marketinga MSP ;
  • Upravljanje asortimanom i zalihama u trgovinskom preduzeću;
  • Strategije promotivnih aktivnosti MSP iz oblasti trgovine;
  • Razvoj dugoročnih odnosa sa potrošačima;
  • Strategije razvoja trgovinske marke;
  • Internet marketing i elektronska trgovina u MSP iz oblasti trgovine.

Predavanja će održati eminentni profesori Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu:

  • prof. dr. Stipe Lovreta;
  • prof. dr Goran Petković;
  •  dr Saša Veljković;
  • dr Dragan Stojković i
  • dr Zoran Bogetić.

Činjenica je da se u razvijenim tržišnim ekonomijama, a sve više i u Srbiji, pokazuje zaostajanje malih i srednjih preduzeća u odnosu na veća trgovinska preduzeća na tržištu. Otuda je zadatak države da putem osmišljene trgovinske politike otkloni strukturalne uzroke inferiornosti malih i srednjih preduzeća na tržištu, dovodeći ih u stanje ravnopravne konkurencije sa velikim preduzećima. Efikasna trgovina mora počivati na postojanju različite veličine, vlasničke strukture, porekla kapitala i različitih formata prodaje.

Orijentacija malih preduzeća na uže tržišne segmente, tzv. tržišne niše, na kojima velika preduzeća ne mogu ili nemaju interesa da posluju, svedoči o doprinosu malih preduzeća razvoju tržišta i potpunijem zadovoljavanju tržišnih potreba. Kako deo ovih tržišnih segmenata čine lokalna tržišta, to mala preduzeća predstavljaju značajan instrument ravnomernijeg regionalnog razvoja. Posebne efekte od razvoja male privrede u trgovini treba tražiti u domenu porasta zapošljavanja.