Саветник министра трговине, туризма и телекомуникација Весна Антић изјавила је да у наредном периоду треба радити на јачању гастрономског имиџа Србије и да би ова врста туризма могла да пружи много већи допринос развоју домаћих дестинација.
„За многе дестинације, производња хране и вина је кроз јачање локалних традиција и аутентичности, постала главно средство за промоцију и брендирање и кључни елемент у имиџу нације“, оценила је она.
Антић је на отварању Другог међународног фестивала хране и вина у Врњачкој бањи додала да би и Србија требало да следи такве трендове будући да је храна наш најзначајнији ресурс.
Домаћим дестинацијама су, према њеним речима, потребни нови садржаји, које могу да обогаћују у комбинацији гастрономије са другим активностима, као што су винске, културне туре и велнес активности.
Она је истакла да истраживања показују да 26 одсто туриста у свету доноси одлуку о путовањима на основу позиционираности дестинације као гастрономске руте.
Говорећи о расту промета у Врњачкој бањи, она је истакла да су у последњих пет година остварени одлични резултати, јер је број туриста повећан за 70 одсто, а број ноћења за 60 одсто.
У прошлој години у Врњачкој бањи је боравило 247 хиљада гостију што је раст од 16 одсто, који су, како је додала, остварили 818 хиљада ноћења, што је такође раст од 16 одсто.
Без обзира на овако добре резултате, Антић је навела да су и Врњачкој бањи потребни нови садржаји јер ова дестинација има велики потенцијал за раст.
Она је подсетила да ће у том смислу од велике користи бити изградња аква парка која почиње ове године, изградња друге фазе пројекта уређења дела Чајкиног брда у Врњачкој бањи у коме ће Министарство трговине, туризма и телекомуникација учествовати са 40 милиона динара.
Ресорно министарство је, како је подсетила, са 40 милиона динара учествовало и у уређењу врњачке променаде.