Savetnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Antić izjavila je da u narednom periodu treba raditi na jačanju gastronomskog imidža Srbije i da bi ova vrsta turizma mogla da pruži mnogo veći doprinos razvoju domaćih destinacija.
„Za mnoge destinacije, proizvodnja hrane i vina je kroz jačanje lokalnih tradicija i autentičnosti, postala glavno sredstvo za promociju i brendiranje i ključni element u imidžu nacije“, ocenila je ona.
Antić je na otvaranju Drugog međunarodnog festivala hrane i vina u Vrnjačkoj banji dodala da bi i Srbija trebalo da sledi takve trendove budući da je hrana naš najznačajniji resurs.
Domaćim destinacijama su, prema njenim rečima, potrebni novi sadržaji, koje mogu da obogaćuju u kombinaciji gastronomije sa drugim aktivnostima, kao što su vinske, kulturne ture i velnes aktivnosti.
Ona je istakla da istraživanja pokazuju da 26 odsto turista u svetu donosi odluku o putovanjima na osnovu pozicioniranosti destinacije kao gastronomske rute.
Govoreći o rastu prometa u Vrnjačkoj banji, ona je istakla da su u poslednjih pet godina ostvareni odlični rezultati, jer je broj turista povećan za 70 odsto, a broj noćenja za 60 odsto.
U prošloj godini u Vrnjačkoj banji je boravilo 247 hiljada gostiju što je rast od 16 odsto, koji su, kako je dodala, ostvarili 818 hiljada noćenja, što je takođe rast od 16 odsto.
Bez obzira na ovako dobre rezultate, Antić je navela da su i Vrnjačkoj banji potrebni novi sadržaji jer ova destinacija ima veliki potencijal za rast.
Ona je podsetila da će u tom smislu od velike koristi biti izgradnja akva parka koja počinje ove godine, izgradnja druge faze projekta uređenja dela Čajkinog brda u Vrnjačkoj banji u kome će Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija učestvovati sa 40 miliona dinara.
Resorno ministarstvo je, kako je podsetila, sa 40 miliona dinara učestvovalo i u uređenju vrnjačke promenade.