Пинџо: Амбициозни планови за унапређење конкурентности Србије и примени нових технологија у туризму

Помоћница министра за туризам Рената Пинџо представила је на 25. Копаоник бизнис форуму планирану реформу српског туризма чији је циљ модернизација и увођење дигиталних технологија ради унапређења борбе против сиве економије и мерења стварног утицаја туризма на БДП и еконoмски раст српске привреде.

Током панела на тему „Угоститељство и економска одрживост у дигиталном окружењу“, Пинџо је нагласила да ресорно Министарство има врло амбициозне планове када је реч о унапређењу конкурентности Србије као туристичке дестинације и примени нових технологија у развоју туризма.

„У наредном периоду променићемо Закон о туризму, а кључне мере које предлажемо су промене пореског третмана физичких лица пружаоца услуга смештаја, увођење паушалног опорезивања на основу расположивих смештајних капацитета по примереној ниској стопи како би се проширила база оних који се опорезују“, рекла је помоћница.

Пинџо: Амбициозни планови за унапређење конкурентности Србије и примени нових технологија у туризму

Она је посебно нагласила да је тај информациони систем под називом Е – туриста јединствени онлајн систем који омогућава дневни увид у стање туристичког промета, ажурирану базу података о смештајним објектима и пружаоцима услуга смештаја, извештавање у статистичке и маркетиншке сврхе у реалном времену те бољу контролу наплате боравишне таксе с циљем остваривања већих прихода у сектору туризма.

Пинџо је говорила и о новој Уредби намењеној за подстицање унапређења организованог туристичког промета страних туриста на територији Републике Србије. Истакла је да се сада налазимо на некој врсти прекратнице. „Желимо да нашим туристичким агенцијама покажемо да имају нашу подршку, да разумемо њихове проблем и да само заједничким радом можемо доћи до још бољих резултата.“

Закључила је да Србија мора бити уврштена и у регионалне туре јер је то шанса када је реч о кинеском и другим удаљеним тржиштима и управо ови подстицаји треба позитивно да утичу на домаће агенције да улазе у партнерства са великим туроператерима.