Pindžo: Ambiciozni planovi za unapređenje konkurentnosti Srbije i primeni novih tehnologija u turizmu

Pomoćnica ministra za turizam Renata Pindžo predstavila je na 25. Kopaonik biznis forumu planiranu reformu srpskog turizma čiji je cilj modernizacija i uvođenje digitalnih tehnologija radi unapređenja borbe protiv sive ekonomije i merenja stvarnog uticaja turizma na BDP i ekonomski rast srpske privrede.

Tokom panela na temu „Ugostiteljstvo i ekonomska održivost u digitalnom okruženju“, Pindžo je naglasila da resorno Ministarstvo ima vrlo ambiciozne planove kada je reč o unapređenju konkurentnosti Srbije kao turističke destinacije i primeni novih tehnologija u razvoju turizma.

„U narednom periodu promenićemo Zakon o turizmu, a ključne mere koje predlažemo su promene poreskog tretmana fizičkih lica pružaoca usluga smeštaja, uvođenje paušalnog oporezivanja na osnovu raspoloživih smeštajnih kapaciteta po primerenoj niskoj stopi kako bi se proširila baza onih koji se oporezuju“, rekla je pomoćnica.

Pindžo: Ambiciozni planovi za unapređenje konkurentnosti Srbije i primeni novih tehnologija u turizmu

Ona je posebno naglasila da je taj informacioni sistem pod nazivom E – turista jedinstveni onlajn sistem koji omogućava dnevni uvid u stanje turističkog prometa, ažuriranu bazu podataka o smeštajnim objektima i pružaocima usluga smeštaja, izveštavanje u statističke i marketinške svrhe u realnom vremenu te bolju kontrolu naplate boravišne takse s ciljem ostvarivanja većih prihoda u sektoru turizma.

Pindžo je govorila i o novoj Uredbi namenjenoj za podsticanje unapređenja organizovanog turističkog prometa stranih turista na teritoriji Republike Srbije. Istakla je da se sada nalazimo na nekoj vrsti prekratnice. „Želimo da našim turističkim agencijama pokažemo da imaju našu podršku, da razumemo njihove problem i da samo zajedničkim radom možemo doći do još boljih rezultata.“

Zaključila je da Srbija mora biti uvrštena i u regionalne ture jer je to šansa kada je reč o kineskom i drugim udaljenim tržištima i upravo ovi podsticaji treba pozitivno da utiču na domaće agencije da ulaze u partnerstva sa velikim turoperaterima.