Унапређење регулативе електронског пословања

Усвојен Предлог закона о електронском документу, електронској идентификацији и услугама од поверења у електронском пословању.

На данашњој седници Владе усвојен је Предлог закона о електронском документу, електронској идентификацији и услугама од поверења у електронском пословању, који омогућава да се електронски документи признају као и папирни али и различите нивое идентификације физичких и правних лица.

Електронско пословање искључује одлазак на шалтер и тиме штеди време и материјалне ресурсе.

Закон је значајан за унапређење и промоцију електронског пословања јер омогућава брже и ефикасније пословање, смањује трошкове пословања, привредних субјеката, органа јавне власти и грађана. Допринеће модернизацији и ефикаснијем раду органа јавне управе али и лакши и сигурнији приступ услугама тих органа као и других субјеката који се пружају електронским путем.

Закон уређује и електронски потпис, електронски печат, временски жиг, електронску доставу и електронско чување докумената, што ће омогућити једноставну и јефтинију употребу квалификованих електронских сертификата, размену документације у електронском облику и уништавање папирне документације када је обезбеђена услуга квалификованог електронског чувања.

Предлогом новог закона уводи се и услуга електронског потписа ,,у cloud-u’’ (облаку), што значи да ће путем мобилних телефона корисници моћи да се електронски потписују. На овај начин ће се допринети знатно већој употреби електронског потписа који је много практичнији од постојећих решења.

Наведене услуге од поверења утицаће на повећање електронског пословања, електронских трансакција и омогућиће електронско општење између органа јавне власти и странака.

Усвајањем овог закона креирана је основа за успостављање модерне електронске управе у Републици Србији, која ће грађанима и привреди омогућити брже и ефикасније услуге и једноставнију комуникацију са државним органима од куће и путем мобилног телефона.