Usvojen Predlog zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.
Na današnjoj sednici Vlade usvojen je Predlog zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju, koji omogućava da se elektronski dokumenti priznaju kao i papirni ali i različite nivoe identifikacije fizičkih i pravnih lica.
Elektronsko poslovanje isključuje odlazak na šalter i time štedi vreme i materijalne resurse.
Zakon je značajan za unapređenje i promociju elektronskog poslovanja jer omogućava brže i efikasnije poslovanje, smanjuje troškove poslovanja, privrednih subjekata, organa javne vlasti i građana. Doprineće modernizaciji i efikasnijem radu organa javne uprave ali i lakši i sigurniji pristup uslugama tih organa kao i drugih subjekata koji se pružaju elektronskim putem.
Zakon uređuje i elektronski potpis, elektronski pečat, vremenski žig, elektronsku dostavu i elektronsko čuvanje dokumenata, što će omogućiti jednostavnu i jeftiniju upotrebu kvalifikovanih elektronskih sertifikata, razmenu dokumentacije u elektronskom obliku i uništavanje papirne dokumentacije kada je obezbeđena usluga kvalifikovanog elektronskog čuvanja.
Predlogom novog zakona uvodi se i usluga elektronskog potpisa ,,u cloud-u’’ (oblaku), što znači da će putem mobilnih telefona korisnici moći da se elektronski potpisuju. Na ovaj način će se doprineti znatno većoj upotrebi elektronskog potpisa koji je mnogo praktičniji od postojećih rešenja.
Navedene usluge od poverenja uticaće na povećanje elektronskog poslovanja, elektronskih transakcija i omogućiće elektronsko opštenje između organa javne vlasti i stranaka.
Usvajanjem ovog zakona kreirana je osnova za uspostavljanje moderne elektronske uprave u Republici Srbiji, koja će građanima i privredi omogućiti brže i efikasnije usluge i jednostavniju komunikaciju sa državnim organima od kuće i putem mobilnog telefona.