Помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација Рената Пинџо отворила је данас у Београду бизнис конференцију „SEET 2016 – Туристичко тржиште југоисточне Европе“ и поручила да је влада препознала туризам као основни покретач економског развоја.
Она је учесницима конференције рекла да се туризам, упркос бројним изазовима, показао као флексибилна привредна грана, наводећи да је у Европи забележен раст од четири одсто, а у региону од седам одсто.
„Овај део Европе, недовољно откривен и атрактиван, има потенцијал у туризму“, рекла је Пинџо наводећи да туризам доприноси економском развоју и одлично је средство политичког маркетинга за државе.
Говорећи о туризму у Србији, Пинџо је рекла да је Србија на прагу да забележи још бољи пословни резултат у туризму у односу на прошлу годину, наводећи да је у првих седам месеци ове године забележен раст од 13 одсто када је реч о доласцима туриста и 14 одсто кад је реч о ноћењима.
Према њеним речима, ако желимо помаке морамо да радимо са земљама региона.
Она је навела да је Србија покренула бројне иницијативе кад је реч о регионалном туризму, да ће се радити на прекограничној сарадњи, као и на производу који се односи на креирање бициклистичке туре, „Путеви римских царева“, која би кренула од Београда преко Босне и Херцеговине и Црне Горе, а која би била завршена у Београду. „Ту видимо одличну прилику за сарадњу“, рекла је Пинџо.
Министарка околине и туризма Босне и Херцеговине Едита Ђапо рекла је да је унапређење конкурентности и раст промета туриста битно за европски пут земаља региона, те да треба користити предности за заједнички наступ на иностраном тржишту и светским сајмовима.
Како је навела, глобална дешаавања условљавају кретање туризма, те долази до отказивања аранжмана у земљама погођеним тероризмом.
Она је рекла да треба искористити задовољавајући ниво безбедности у земљама региона за побољшање туристичке понуде.
Министар трговине и туризма Републике Српске Предраг Глухаковић рекао је да постоји неколико добрих предлога за сарадњу у региону, те да је питање како упаковати тај производ и привући туристе са далеких подручја попут Кине и Јапана.