Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo otvorila je danas u Beogradu biznis konferenciju „SEET 2016 – Turističko tržište jugoistočne Evrope“ i poručila da je vlada prepoznala turizam kao osnovni pokretač ekonomskog razvoja.
Ona je učesnicima konferencije rekla da se turizam, uprkos brojnim izazovima, pokazao kao fleksibilna privredna grana, navodeći da je u Evropi zabeležen rast od četiri odsto, a u regionu od sedam odsto.
„Ovaj deo Evrope, nedovoljno otkriven i atraktivan, ima potencijal u turizmu“, rekla je Pindžo navodeći da turizam doprinosi ekonomskom razvoju i odlično je sredstvo političkog marketinga za države.
Govoreći o turizmu u Srbiji, Pindžo je rekla da je Srbija na pragu da zabeleži još bolji poslovni rezultat u turizmu u odnosu na prošlu godinu, navodeći da je u prvih sedam meseci ove godine zabeležen rast od 13 odsto kada je reč o dolascima turista i 14 odsto kad je reč o noćenjima.
Prema njenim rečima, ako želimo pomake moramo da radimo sa zemljama regiona.
Ona je navela da je Srbija pokrenula brojne inicijative kad je reč o regionalnom turizmu, da će se raditi na prekograničnoj saradnji, kao i na proizvodu koji se odnosi na kreiranje biciklističke ture, „Putevi rimskih careva“, koja bi krenula od Beograda preko Bosne i Hercegovine i Crne Gore, a koja bi bila završena u Beogradu. „Tu vidimo odličnu priliku za saradnju“, rekla je Pindžo.
Ministarka okoline i turizma Bosne i Hercegovine Edita Đapo rekla je da je unapređenje konkurentnosti i rast prometa turista bitno za evropski put zemalja regiona, te da treba koristiti prednosti za zajednički nastup na inostranom tržištu i svetskim sajmovima.
Kako je navela, globalna dešaavanja uslovljavaju kretanje turizma, te dolazi do otkazivanja aranžmana u zemljama pogođenim terorizmom.
Ona je rekla da treba iskoristiti zadovoljavajući nivo bezbednosti u zemljama regiona za poboljšanje turističke ponude.
Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Predrag Gluhaković rekao je da postoji nekoliko dobrih predloga za saradnju u regionu, te da je pitanje kako upakovati taj proizvod i privući turiste sa dalekih područja poput Kine i Japana.