Начелник одељења за трговину у Министарству трговине, туризма телекомуникација Жељко Ракић оценио је данас да су неедукованост и неинформисаност главне препреке развоју е-трговине у Србији и изразио уверење да ће овај вид пословања у наредном периоду доживети убрзани раст.
„Са једне стране имамо страх код потрошача да ће бити преварени уколико купују робу или услуге преко интернета, при чему преваре код куповине на даљину нису чешће од класичних превара, а са друге стране код представника малих и средњих предузећа постоји неинформисаност, недостатак знања и иницијативе за отварањем новог канала маркетинга“, рекао је Ракић на округлом столу у Привредној комори Србије „Развој трговине и неке мале препреке“.
Он је рекао да управо из тог разлога министарство интензивно ради на подизању свести јавности о е-трговини и да ових дана уз помоћ удружења за заштиту потрошача, а под окриљем пројекта који финансира ЕУ организује промоције е-трговине у 15 градова.
Ракић је појаснио да је у Србији online куповима и даље у развоју јер 25 одсто грађана купују online, док у земљама ЕУ само 25 одсто људи никада није наручило робу преко интернета.
„Видимо да релативно заостајемо за земљама Западне Европе. Али ако се упоредимо са земљама региона долазимо до закључка да не стојимо тако лоше као када се поредимо са Западном Европом, 28 одсто грађана Хрватске, 17 одсто грађана Бугарске и 10 одсто грађана Румуније су куповали производе и услуге online у 2014. години. Код нас је тај проценат нешто нижи од Хрватске и доста виши од Румуније и Бугарске“, истакао је он.