Načelnik odeljenja za trgovinu u Ministarstvu trgovine, turizma telekomunikacija Željko Rakić ocenio je danas da su needukovanost i neinformisanost glavne prepreke razvoju e-trgovine u Srbiji i izrazio uverenje da će ovaj vid poslovanja u narednom periodu doživeti ubrzani rast.
„Sa jedne strane imamo strah kod potrošača da će biti prevareni ukoliko kupuju robu ili usluge preko interneta, pri čemu prevare kod kupovine na daljinu nisu češće od klasičnih prevara, a sa druge strane kod predstavnika malih i srednjih preduzeća postoji neinformisanost, nedostatak znanja i inicijative za otvaranjem novog kanala marketinga“, rekao je Rakić na okruglom stolu u Privrednoj komori Srbije „Razvoj trgovine i neke male prepreke“.
On je rekao da upravo iz tog razloga ministarstvo intenzivno radi na podizanju svesti javnosti o e-trgovini i da ovih dana uz pomoć udruženja za zaštitu potrošača, a pod okriljem projekta koji finansira EU organizuje promocije e-trgovine u 15 gradova.
Rakić je pojasnio da je u Srbiji online kupovima i dalje u razvoju jer 25 odsto građana kupuju online, dok u zemljama EU samo 25 odsto ljudi nikada nije naručilo robu preko interneta.
„Vidimo da relativno zaostajemo za zemljama Zapadne Evrope. Ali ako se uporedimo sa zemljama regiona dolazimo do zaključka da ne stojimo tako loše kao kada se poredimo sa Zapadnom Evropom, 28 odsto građana Hrvatske, 17 odsto građana Bugarske i 10 odsto građana Rumunije su kupovali proizvode i usluge online u 2014. godini. Kod nas je taj procenat nešto niži od Hrvatske i dosta viši od Rumunije i Bugarske“, istakao je on.