Љајић: Девизни прилив од туризма око 1,1 милијарде долара у 2014.

Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић најавио је да ће девизни прилив од туризма ове године бити око 1,1 милијарде долара.

Љајић је, на промоцији зимске туристичке сезоне у Туристичкој организацији Србије, навео да девизни прилив од туризма за девет месеци износи око 850 милиона долара што је за 11 одсто више него у истом периоду прошле године.

Укупан број туриста у овој години износи 1.669.168, навео је он и указао да је број домаћих туриста опао 9,8 одсто, док је број страних туриста порастао 12,4 процената.

Љајић: Девизни прилив од туризма око 1,1 милијарде долара у 2014.

Београд је и даље најпопуларнија туристичка дестинација за стране туристе, одмах иза њега је Нови Сад, од планинских центара то су: Златибор, Копаоник, Тара и Стара планина, а од бањских центара: Врњачка Бања, Горња Трепча, Буковичка Бања и Бања Кањижа, рекао је Љајић.

За домаће туристе најпопуларније су бање, следе планински центри, Београд и Нови Сад, истакао је потпредседник Владе.

Константном повећању броја страних туриста у великој мери допринео је либерализовани визни режим, јер је наша земља донела одлуку да либерализује визни режим за све који поседују шенген визу, америчку или британску, истакао је Љајић.

Он је истакао да су очекивања да ће овогодишња зимска туристичка сезона бити успешна, подсетивши да је на Копаонику већ распродато око 90 одсто капацитета, рани букинг за Стару планину је повећан, а очекује се да на Златибору попуњеност капацитета ове године буде око 95 процената.

Директорка ТОС-а Гордана Пламенац истакла је да је та организација у сарадњи са ХОРЕС-ом ове године у туристичку промоцију у земљи уложила знатна средства.

Према њеним речима ТОС је за ту кампању уложио 2,5 милиона динара, а ХОРЕС исто толико, што указује на још један успешан пример јавно приватног партнерства.

У неколико градова у региону и Србији закупљени су билборди, вођена је кампања на телевизијским и радио станицама.

Она је најавила да ће у фебруару 2015. године бити организована кампања усмерена према нашој дијаспори, која ће имати за циљ не само да наши сународници више долазе у Србију, већ да када дођу са собом поведу пријатеље и покажу им шта наша земља има да понуди.

Та кампања биће, пре свега усмерена, на активни одмор, туризам градова и фестивале, објаснила је она.

Директор ЈП Скијалишта Србије Дејан Љевнаић рекао је да је пре 10 дана започела производња вештачког снега на домаћим скијалиштима и да је све спремно за отварање овогодишње скијашке сезоне.

Он је указао да је и ове године доста уложено у скијашку инфраструктуру, подсетивши да ће 4. децембра на бити одржан Ски Опенинг на којем се очекује око 20.000 гостију.