Ljajić: Devizni priliv od turizma oko 1,1 milijarde dolara u 2014.

Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić najavio je da će devizni priliv od turizma ove godine biti oko 1,1 milijarde dolara.

Ljajić je, na promociji zimske turističke sezone u Turističkoj organizaciji Srbije, naveo da devizni priliv od turizma za devet meseci iznosi oko 850 miliona dolara što je za 11 odsto više nego u istom periodu prošle godine.

Ukupan broj turista u ovoj godini iznosi 1.669.168, naveo je on i ukazao da je broj domaćih turista opao 9,8 odsto, dok je broj stranih turista porastao 12,4 procenata.

Ljajić: Devizni priliv od turizma oko 1,1 milijarde dolara u 2014.

Beograd je i dalje najpopularnija turistička destinacija za strane turiste, odmah iza njega je Novi Sad, od planinskih centara to su: Zlatibor, Kopaonik, Tara i Stara planina, a od banjskih centara: Vrnjačka Banja, Gornja Trepča, Bukovička Banja i Banja Kanjiža, rekao je Ljajić.

Za domaće turiste najpopularnije su banje, slede planinski centri, Beograd i Novi Sad, istakao je potpredsednik Vlade.

Konstantnom povećanju broja stranih turista u velikoj meri doprineo je liberalizovani vizni režim, jer je naša zemlja donela odluku da liberalizuje vizni režim za sve koji poseduju šengen vizu, američku ili britansku, istakao je Ljajić.

On je istakao da su očekivanja da će ovogodišnja zimska turistička sezona biti uspešna, podsetivši da je na Kopaoniku već rasprodato oko 90 odsto kapaciteta, rani buking za Staru planinu je povećan, a očekuje se da na Zlatiboru popunjenost kapaciteta ove godine bude oko 95 procenata.

Direktorka TOS-a Gordana Plamenac istakla je da je ta organizacija u saradnji sa HORES-om ove godine u turističku promociju u zemlji uložila znatna sredstva.

Prema njenim rečima TOS je za tu kampanju uložio 2,5 miliona dinara, a HORES isto toliko, što ukazuje na još jedan uspešan primer javno privatnog partnerstva.

U nekoliko gradova u regionu i Srbiji zakupljeni su bilbordi, vođena je kampanja na televizijskim i radio stanicama.

Ona je najavila da će u februaru 2015. godine biti organizovana kampanja usmerena prema našoj dijaspori, koja će imati za cilj ne samo da naši sunarodnici više dolaze u Srbiju, već da kada dođu sa sobom povedu prijatelje i pokažu im šta naša zemlja ima da ponudi.

Ta kampanja biće, pre svega usmerena, na aktivni odmor, turizam gradova i festivale, objasnila je ona.

Direktor JP Skijališta Srbije Dejan Ljevnaić rekao je da je pre 10 dana započela proizvodnja veštačkog snega na domaćim skijalištima i da je sve spremno za otvaranje ovogodišnje skijaške sezone.

On je ukazao da je i ove godine dosta uloženo u skijašku infrastrukturu, podsetivši da će 4. decembra na biti održan Ski Opening na kojem se očekuje oko 20.000 gostiju.