Небојша Васиљевић, помоћник министра Министарства за спољну и унутрашњу трговину и телекомуникације и Душан Стојановић, директор Управе за дигиталну агенду истакли су значајне резултате у развоју еУправе у Србији приликом данашњег учешћа на округлом столу у Привредној комори Србије који је био посвећен поновној употреби информација јавног сектора.
„Можемо слободно рећи да је е-управа заживела у Србији, да основни сервиси за грађане који се највише користе и основни сервиси за предузећа функционишу. То су пре свега сервиси Министарства унутрашњих послова и сервиси Пореске управе. Такође имамо Портал еУрава који све то инфраструктурно подржава. Наравно, ово никако не значи да смо близу краја посла. Ово практично значи да смо озбиљно започели посао на развоју еУправе, а велики посао тек предстоји јер треба развити или унапредити још пуно сервиса и инфраструктурних компоненти.“, рекао је помоћник министра Васиљевић, о напретку у развоју еУправе у нашој земљи.
Он је такође истакао и да је електронски потпис заживео у пуној мери и осврнуо се на чињеницу да се на сервисе еУправе грађани и привреда брзо навикавају.
„Ми смо већ заборавили на редове код продужења регистрације возила а мало ко размишља да је заправо један електронски сервис то омогућио. Такође, многа предузећа ће убрзо заборавити да су морала да попуњавају пуно уплатница за порезе и доприносе на плате, да то на различите начине обрачунавају, да чекају у реду у Пореској управи итд. Дакле, сада то могу све да раде електронски, брзо и једноставно. Међутим, највећи значај ових почетних корака ће се остварити ако наставимо развој у започетом смеру.“, нагласио је Васиљевић.
Директор Управе за дигиталну агенду, Душан Стојановић, овом приликом је подсетио на важност портала е-Управа за тему овог скупа: „Све ово о чему ћете ви данас причати, налази се на порталу еУправа и ми имамо идеју да развијемо једну лако доступну платформу коју већ нудимо свим органима државне управе, на основу које могу да реализују све своје сервисе у електронском облику.“
Стојановић је такође нагласио одличну сарадњу Управе за дигиталну агенду са МУП-ом, Пореском управом и другим деловима државне управе, у сарадњи са којима је развијено преко 500 сервиса од којих су неки стално активни а неки се активирају по потреби.
„Могу да вам кажем да имамо и додатне функционалности које су технолошки подржане и раде у тестном окружењу и решавамо одређене формалности да бисмо их пустили у продукцију. Пре свега мислим на плаћање најзначајнијим платним картицама. У питању су национални бренд Дина, затим Виза и Мастер, а успели смо да подржимо и мобилно банкарство кроз сервис „Платимо“, који такође ради у тестном режиму. Проблем који се испред нас поставља, зашто све то нисмо пустили у продукцију јесте одабир банке прихватиоца. Тренутно са Министарством финансија развијамо модел по ком бисмо могли то да решимо. Такође ћемо у наредне две недеље активирати и СМС нотификацију, где ће грађани моћи путем СМС-а да добијају обавештење од стране Портала шта је, кад и како готово. Када заокружимо целу причу, са доставом на кућну адресу, што такође развијамо, имаћемо још боље еУслуге.“, рекао је Стојановић окупљеним учесницима скупа.
Након тога је Саша Дулић, помоћник директора Пореске управе дао детаљније информације о развоју и функционисању електронских сервиса за пријаву ПДВ-а, као и за пријаву пореза и доприноса за запослене, док је Душко Сивчевић из МУП-а говорио о услугама продужења регистрације моторних возила и замене возачких дозвола.
Сви учесници Округлог стола су истакли колико је значајно да информације којима располажу органи државне управе буду доступне за поновно коришћење заинтересованим странама када год не постоје оправдани разлози да приступ информацијама ограничи. Посебну пажњу овој теми посветила је Невена Ружић, помоћник генералног секретара Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности.