Poštanske usluge u Evropskoj uniji regulisane su u okviru Poglavlja 3, koje reguliše usluge, a Srbija se nalazi u pripremnoj fazi za pregovaranje o ovom poglavlju, rekao je pomoćnik ministra Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine i telekomunikacija Nebojša Vasiljević na okruglom stolu „Poštanska delatnost u 2013./2014“.
Vasiljević je istakao da danas na razvoj poštanskih usluga najviše utiče razvoj elektronskog poslovanja koje pomera težište sa pismonosnih pošiljki na pakete koji se šalju u okviru elektronske trgovine. Pomoćnik ministra je ukazao i da je Nacrt izmena i dopuna Zakona o poštanskom poslovanju završen i harmonizovan sa evropskom regulativom, kao i da se njegovo usvajanje u srpskom parlamentu očekuje do kraja ove godine.
Poštanski sektor učestvuje u BDP-u Srbije sa preko 0,5 odsto, a zapošljava 1,2 odsto ukupnog broja zaposlenih u Srbiji, ali značaj poštanskog sektora za celokupnu privredu i svaki privredni sektor posebno, daleko nadmašuje ove podatke, ukazao je potpredsednik Privredne komore Srbije Raša Ristivojević. On je ukazao na ključne teme u okviru poštanske delatnosti u Srbiji, kao što su evropska regulativa u okviru nacionalnog zakona o poštanskim uslugama, rezultati Akcionog plana javnog i privatnog sektora u skladu sa Strategijom razvoja poštanskih usluga u Srbiji za period 2013-2016 godine, Nacrt izmena i dopuna Zakona o poštanskim uslugama, kao i Poglavlje 3. pregovora o pridruživanju EU.
Olja Jovičić, direktorka međunarodnog sektora u Javnom preduzeću PTT saobraćaj „Srbija“, ukazala je na činjenicu da su u EU liberalizacija trgovine uslugama okončana 1. januara 2013, ali da je u izgledu donošenje Direktive 4 u vezi sa poštanskim uslugama, koja bi trebalo da reguliše promene nastale upotrebom novih tehnologija u poštanskom saobraćaju.
Željko Ivanji, diretktor JP PTT saobraćaja „Srbija“, napomenuo je da je u 2012. godini, poslednjoj za koju je završen obračun, to javno preduzeće ostvarilo dobit od 30 miliona evra, kao i da će se JP PTT „Srbija“ razvijati u pravcu elektronske trgovine, digitalnog poslovanja i partnerstva sa državom.
Na okruglom stolu u Privrednoj Komori Srbije, učestvovali su predstavnici Ministarstva za spoljnu i unutrašnju trgovinu i telekomunikacije, Pošte Srbije i kurirskih službi, Uprave carine, Republičke agencije za poštanske usluge, Republičke agencije za telekomunikacije, Saobraćajnog i tehničkih fakulteta brojni privrednici i predstavnici komorskog Sistema. Kao opšti zaključak sa okruglog stola izneto je kako bi javno-privatno partnerstvo znatno podiglo kvalitet poštanskih usluga u Srbiji.