Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da je današnjim usvajanjem novog Zakona o trgovini i Zakona o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini u Skupštini Srbije, omogućeno značajno unapređivanje ovih oblasti, posebno u pravcu razvoja internet kupoprodaje.
“Nova regulativa dodatno će obezbediti povoljniju klimu na domaćem tržištu u pogledu postizanja evropskih standarda i suzbijanja sive ekonomije, a na dobrobit i građana i privrede“, izjavila je Matić.
Ona je podsetila da su izmene Zakona o elektronskoj trgovini deo procesa pravne harmonizacije sa evropskim zakonodavstvom, odnosno sa Direktivom o elektronskoj trgovini, dok novi Zakon o trgovini definiše pojmove elektronske prodavnice i elektronske platforme, kao i najčešće korišćene oblike elektronske trgovine, poput „vebšopa“ i „dropšipinga“.
“Između ostalog, otklonjene su nepreciznosti i nejasnoće u dosadašnjem tumačenju zakonskih odredaba i uveden je mehanizam uklanjanja nedopuštenih sadržaja na internetu, što sve treba da doprinese i ukupnom razvoju digitalne ekonomije i informacionog društva“, ocenila je Matić.
Ona je dodala i da Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija priprema Akcioni plan za razvoj e-trgovine, u okviru projekta „Jačanje elektronske trgovine u Republici Srbiji“ koji sprovodi sa USAID-om.