Vlada je 30. aprila 2013. godine, na predlog Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija, usvojila Strategiju razvoja poštanskih usluga u Republici Srbiji za period od 2013-2016. godine.
Ovim aktom predviđen je niz aktivnosti kojima će se u Srbiji, u naredne četiri godine, poboljšavati kvalitet poštanskih usluga i efikasnost poštanske mreže (fizičke, elektronske i finansijske). Ovom strategijom se nastoji obezbediti održivost univerzalne poštanske usluge prilagođene potrebama svih građana Republike Srbije, kao i rast poštanskog tržišta i usluga.
Sprovođenjem navedenih aktivnosti omogućiće se dalja harmonizacija poštanske regulative sa zakonodavstvom EU i unapređenje poštanske delatnosti postepenom liberalizacijom tržišta, modernizacijom i diversifikacijom poštanskih usluga, dostizanjem standarda kvaliteta poštanskog tržišta EU i restrukturiranje javnog poštanskog operatora.
Takođe, realizacijom Strategije razvoja poštanskih usluga, stvaraju se uslovi za povećanje obima paketskih usluga u skladu sa razvojem e-trgovine, kao i uvođenje novih, koje predstavljaju spoj klasične poštanske usluge i informaciono komunikacionih tehnologija.