Viši savetnik u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Vera Despotović izjavila je danas da se na tržištu Srbije godišnje zapleni milion i po komada falsifikovanih proizvoda skoro svih vrsta, od kojih je najveći procenat poreklom iz Kine.
Naglašavajući da je reč o globalnom problemu, Despotović je rekla da falsifikovane proizvode sa tržišta povlače i zaplenjuju tržišni inspektori u saradnji sa drugim nadležnim organima za sprečavanje krivotvorenja.
Među falsifikatima su električni proizvodi, ručni alati, produžni kablovi, kozmetika, hemijski i tekstilni proizvodi, obuća, alkohol i hrana, rekla je Despotović u Kragujevcu gde su tržišni inspektori objašnjavali građanima kako da uoče razliku između falsifikata i originala.
Prema rečima Vere Despotović, među falsifikatima na tržištu se povećava broj falsifikovanih proizvoda alkoholnih pića i elektroinstalacija.
Načelnik tržišne inspekcije u Kragujevcu Aleksandar Stošić rekao je da falsifikati nanose veliku štetu nacionalnoj ekonomiji i ugrožavaju zdravlje potrošača, i dodao da je cilj akcije edukovati potrošače i podići njihovu svest kako bi se smanjila tražnja za falsifikatima.
Rukovodilac Grupe za kontrolu usaglašenosti i bezbednosti proizvoda u kragujevačkoj Tržišnoj inspekciji Ivanka Jovanović objašnjavala je potrošačima na koji način da uoče šta je falsifikat, a šta originalni proizvod.
Prema njenim rečima, kupac mora da vodi računa gde kupuje proizvod, zatim o visini cene jer, kako je rekla, niska cena jeste privlačna, ali je najčešće reč o falsifikatu.
Originalni proizvod mora da ima pakovanje, odnosno, kutiju ili foliju na kojoj mora da stoji deklaracija sa podacima o proizvodu, zemlji proizvođača i zemlji uvoza, rekla je Jovanović.
Ona je naglasila da kada je reč o električnim proizvodima, oni moraju da sadrže srpski znak usaglašenosti koji je sastoji od tri slova A i čine jedan trougao.
Kampanju „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“ koja je deo projekta „Sprovođenje prava intelektualne svojine“ koji finansira Evropska unija sa 2.8 miliona evra iz pretpristupnih fondova, sprovode Sektor tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Expertise France – francuska međunarodna tehnička stručna agencija i Delegacija Evropske unije u Srbiji.
Sledeći događaj biće organizovan u petak, 24. aprila, u Tržnom centru BIG u Novom Sadu.