Svadba u Srbiji kao turistička ponuda

Snežana Kusovac iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija rekla je za RTS da je u poslednja tri meseca u Beograd doputovalo pet turskih parova radi venčanja što pokazuje da je svadba potencijalni turistički proizvod Srbije.

„Dve familije mladenaca doputuju nekoliko dana ranije i spavaju u beogradskim hotelima, proslavu prave u nekom od restorana i obilaze grad sa turističkim vodičem što je zaokružen turistički proizvod – venčavanje u Srbiji“, kazala je Kusovac.

Ambasador Turske u Beogradu Mehmet Kemal Bozaj koji je već treći put u ulozi matičara kaže da je to uzbudljiva uloga za ambasadora, jer se obično bavi političkim i ekonomskim temama, a ovo je vrlo životno, osetljivo i ljudski.

„Isto je kao da idu u Antaliju, ista je razdaljina od Istanbula, a cene su odgovarajuće, posete i zemlju u kojoj nisu bili“, objašnjava ambasador zašto se mladenci odlučuju da svadbu prave u Srbiji.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, Srbiju je u prvih 11 meseci u 2014. godini posetilo oko 43.315 turskih gostiju, što je 30% više nego u odnosu na isti period 2013. godine, dok su turski turisti u ovom periodu ostvarili čak 77.364 noćenja, što je skok od 50% u poređenju sa prethodnom godinom.

Sve to je rezultat promotivne kampanje Turističke organizacije Srbije na turskom tržištu koja je započeta 2013. godine.

„Zahvaljujući nastupu na sajmovima turizma u Turskoj, dovođenju novinara i turističkih agenata u Srbiju i svakako saradnji aviokompanija Air Serba i Turkish Airlines beležimo izuzetan rast prometa turista iz Turske“ zaključuje Snežana Kusovac.