Пројекти за развој Дунавског региона

Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Лукреција Ђери рекла је, на скупу у Београду уочи предстојећег Дана Дунава, да је дужина „моћног“ Дунава 2.888 километара и он повезује 10 европских држава и 100 милиона људи.

Дунав, као Коридор 7, представља важни саобраћајни потенцијал за туристичке бродове, односно крузере, и има велики значај за даље унапређење привредне делатности, између осталих, пољопривреде и производње електричне енергије, истакла је Ђери.

Она је рекла да Дунав кроз Србију протиче у дужини од 600 километара, додајући да је Србија спремна да искористи све потенцијале највеће европске реке.

У оквиру пројекта за социјално-економски развој Дунавског региона у Србији вредности 19,5 милиона евра, до сада је креирано 18 нових туристичких производа и реализовано шест инфраструктурних пројеката у области туризма.

Пројекат који финансира Европска унија, из ИПА фондова, а спроводи и суфинансира Аустријска развојна агенција, почео је 2012. године и трајаће до краја јуна 2016. године.

Заменик Шефа Делегације ЕУ у Србији Оскар Бенедикт навео је да су међу резултатима пројекта и креирање 22 нова бизниса, а 2.500 особа је прошло кроз различите врсте обука.

Бенедикт је истакао да је реч о веома битном пројекту за Србију за унапређивање одрживог економског развоја и подизања атрактивности Дунавског слива.

Он је навео да 53 одсто туриста који дођу у Србију иду управо у Дунавски регион, додајући да треба радити на томе да они током боравка у нашој земљи више потроше, односно остану дуже од садашњих три ноћи у просеку.

Бенедикт је подсетио да Србија од 2012. године слави Дан Дунава, 29. јун, чиме се придружила традицији која се негује у 14 европских земаља у Дунавском сливу.

Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж нагласио је да ПКС, као и Привредна комора Војводине и регионалне коморе активно учествују у бројним пројектима и иницијативама.

ПКС је и сама иницирала два пројекта који се тичу развоја Дунавског слива, а то су вађење потонулих бродова из Дунава, Саве и Тисе како би се обезбедили бољи услови за транспорт и заштитила животна средина, а други се односи на отварање пет речних информационих центара, казао је Чадеж.