Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Урош Кандић представио је данас Одбору Скупштине Србије за привреду, регионални развој, трговину, туризам и енергетику Предлог закона о заштити потрошача који је усвојен у начелу и као најважнију новину истакао увођење регистра „Не зови“.
„ У овом регистру грађани оператеру са којим имају закључен уговор могу пријавити свој број телефона на који не желе да добијају позиве за нуђење робе. Ово смо предвидели, пре свега, зато што су се потрошачи на то жалили и што је било злоупотреба од стране трговаца“, рекао је Кандић у Скупштини Србије.
Истакао је да овај регистар није новост у свету, јер постоји у развијеним земљама, у Европској унији, Великој Британији, САД, Канади, Аустралији, такође и у региону, рецимо, у Хрватској и Црној Гори.
Друга важна новина, према његовим речима, јесте увођење прорачуна за услуге поправки интервенција у кућама и становима чија је вредност већа од 5.000 динара.
„Онај ко пружа услугу биће дужан да сачини прорачун, са спецификацијом услуге и да пре него што крене у интервенцију односно поправку, прибави сагласност потрошаца“, навео је Кандић уз оцену да би ова новина требало да смањи злоупотребе и побољша положај потрошача.
Додао је да је прописано и увођење регистра евиденције потрошачких спорова, а водиће их надлежни судови за потрошачке спорове.
Као важну новост навео је унапређење поступка вансудског решавања спорова где је уведена обавеза да и трговци учествују у решавању потрошачких спорова.
Оценио је да ће та обавезност предупредити дуже трајање процеса и омогућити да се не иде увек на суд него да се покуша спор решити између потрошача, посредника и трговаца.
Према његовим речима биће ојачани капацитети тржишне инспекције у заштити потрошача, јер је предвиђено увођење прекршајних налога, што до сада није био случај.