Obeležen Svetski dan potrošača u tržnom centru „Delta city“

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Vesna Kovač je povodom Svetskog dana potrošača, organizovanom u tržnom centru „Delta city“, istakla da je svest građana Srbije o potrošačkim pravima mnogo razvijenija nego pre pet godina, kao i da je dostigniti nivo zaštite potrošača u praksi blizu evropskih standarda.

„Potrošači znaju kome da se obrate za pomoć u rešavanju problema, a sa druge strane, sve više se primećuje spremnost trgovaca da u što kraćem roku reše reklamaciju potrošača jer time stiču veću lojalnost“, kazala je Kovač. Takođe je istakla da je u 2017. godini evidentirano oko 17.000 prigovora potrošača, koji se najviše odnose na obuću (21%) i mobilne telefone (12%).

Ističući značaj nevladinog sektora Kovač je rekla: „Nastojimo da pružimo podršku povećanju kadrovskih, materijalnih i tehničkih kapaciteta udruženja za zaštitu potrošača“, dodajući da je ove godine za podršku rada udruženjima opredeljeno 20.000.000,00 dinara, što je za trećinu više u odnosu na prethodnu godinu.

Tokom ovog događaja, koje je Ministarstvo organizovalo uz podršku eksperata sa Tvining projekta IPA 2013 „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“, potrošači su se informisali o njihovim osnovnim potrošačkim pravima i mehanizmima za njihovo ostvarivanje.

Sajmu je prisustvovalo 30 predstavnika Ministarstva (Sektora za zaštitu potrošača, Sektora tržišne inspekcije, Sektora turističke inspekcije) koji su odgovorima na sva postavljena pitanja omogućili svim zainteresovanim potrošačima i trgovcima da razreše svoje dileme, kao i da podignu nivo znanja i obaveštenosti koji je neophodan za donošenje ekonomski racionalnih odluka prilikom kupovine. Sa građanima su razgovarali i predstavnici udruženja za zaštitu potrošača kojima se potrošači najpre obraćaju kada ne uspeju da problem reše u direktnom konktaktu sa trgovcem. Ovom prilikom su građanima podeljene informativne brošure Upoznaj svoja prava, a u kojima su na lak i jednostavan način objašnjena najvažnija potrošačka prava kao i rokovi u kojima se mogu ostvarivati.

U sklopu aktivnosti organizovanih povodom obeležavanja Svetskog dana potrošača u Republici Srbiji, narednog dana je u Beogradu, u hotelu „Holiday Inn”, organizovana stručna tribina o kvalitetu obuće na domaćem tržištu sa temom „Dizajn i/ili kvalitet“. Na ovom događaju, organizovanom od strane udruženja za zaštitu potrošača „Organizacija potrošača Kragujevac“, učešće su uzeli predstavnici Ministarstva, Tvininig projekta IPA 2013 „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“, Akreditacinog tela Srbije, akreditovanih laboratorija, predstavnici privrede, kao i druga zainteresovana lica.

Osnovni cilj ove tribine bio je da se u pogledu obuće, a na koju se pojedinačno odnosi najveći broj prigovora, utvrde i analiziraju uzroci najčešćih reklamacija, a kako bi sve zainteresovane strane bile u mogućnosti da u narednom periodu preduzmu sve korake neophodne za poboljšanje trenutnog stanja u ovoj oblasti.

Upoznajte svoja prava – brošura