Zaključkom Vlade Republike Srbije 05 broj: 401-9218/2020 od 19. novembra 2020. godine, usvojen je Program rasporeda i korišćenja subvencija za podršku radu turističkih agencija organizatora turističkih putovanja, zbog poteškoća u poslovanju prouzrokovanih epidemijom bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2,
Subvencije se dodeljuju Turističkim agencijama na ime pokrića troškova u vezi obezbeđenja garancije putovanja. Isplata subvencija će se vršiti u zavisnosti od kategorije lecence i to na sledeći način:
- licenca kategorije A 10, maksimalno do 2.250 evra;
- licenca kategorije A 15, maksimalno do 2.500 evra;
- licenca kategorije A 20, maksimalno do 3.000 evra;
- licenca kategorije A 25, maksimalno do 3.500 evra;
- licenca kategorije A 35, maksimalno do 4.000 evra;
- licenca kategorije A 40, maksimalno do 5.000 evra.
Isplata subvencija se vrši u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan kada je državna pomoć dodeljena.
Da bi Turistička agencija ostvarila pravo na subvenciju, potrebno je da ispunjava sledeće uslove:
- da je registrovana u odgovarajućem registru;
- da poseduje licencu;
- da je obezbedila garanciju putovanja;
- da nad Turističkom agencijom nije pokrenut stečajni postupak;
- da se nad Turističkom agencijom ne sprovodi postupak za unapred pripremljeni plan reorganizacije ili da na snazi nisu mere iz unapred pripremljenog plana reorganizacije (UPPR);
- da se nad Turističkom agencijom ne sprovodi plan reorganizacije ili da na snazi nisu mere iz plana reorganizacije, finansijsko restrukturiranje ili postupak likvidacije.
Odobrena sredstva subvencija uplaćivaće se korisnicima na posebne namenske dinarske račune otvorene kod Ministarstva finansija – Uprave za trezor.
Po izvršenoj proveri ispunjenosti uslova, komisija obrazovana rešenjem ministra, utvrdila je spisak privrednih subjekata kojima se odobravaju subvencije.
Na osnovu spiska privrednih subjekata kojima se odobravaju subvencije, potrebno je da navedeni privredni subjekti otvore posebne namenske dinarske podračune kod Uprave za trezor u svojim filijalama u roku od 3 radna dana od dana objavljivanja spiska na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Kontakt telefoni: 011/ 3122867 i 011/3139687.