Начелник одељења за трговину у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Жељко Ракић рекао је да четвртина грађана Србије купује онлине, што је слично или више од учесталости овог вида куповине у региону.
Према подацима за 2014. годину у Хрватској је 28 одсто грађана куповало путем интернета, у Бугарској 17 одсто, а у Румунији тек 10 одсто грађана.
„Да би се достигао ниво ЕУ где је у просеку у прошлој години половина грађана наручила неку робу онлине потребно је схватити да е-пословање није ствар будућности, него садашњости и да се и грађани, али пре свега привреда морају едуковати и усмеравати у том смеру“, навео је Ракић на округлом столу у Привредној комори Београда који је окупио релевантне представнике државних институција и компанија заинтересованих за убрзање развоја е-трговине у Србији.
Ракић, који је уједно и директор пројекта „Развој е-пословања“ финансираног од стране ЕУ, упозорава да брз раст дигиталне економије у последњих неколико година доводи многе привредне субјекте у дилему. С једне стране, они могу задржати свој стари пословни модел који је досад могао да функционише, а с друге стране могу га модификовати имплементацијом е-алата и учинити помак према озбиљнијем е-пословању. „Држати се старог пословног модела обично је пуно лакше у кратком року, али на дуг рок готово сигурно значи опадање ефикасности и продуктивности у односу на друге напредније и компетитивније конкуренте“, рекао је Жељко Ракић.
Циљ пројекта „Развој е-пословања“ које спроводи Министарство трговине, туризма и телекомуникација је да се промени ситуација у којој већина малих и средњих предузећа у Србији не нуди своје производе и услуге онлине. Од оних који нуде своју робу преко својих или сајтова за рекламирање, друштвених мрежа или сајтова са попустима, већина њих нуди могућност онлине поручивања, али само мали број има опцију и плаћања путем интернета.
Директор пројекта каже да ће се кроз њихове активности овај део приватног сектора упознати са могућностима интернет оглашавања и трговања, обучити их како да користе е-алате како би се свако подручје пословања учинило ефикаснијим, те како би се смањили трошкови и повећао профит.