Državni sekretar Miroslav Knežević i pomoćnik ministra Renata Pindžo učestvovali su na Međunarodnoj konfereciji o regionalnoj saradnji na temu „Destinacija kao brend“ koja se 28. i 29. septembra održavala na Paliću u organizaciji Balkanske alijanse hotelskih asocijacija.
Knežević je istakao da je za kreiranje brenda destinacije ključna saradnja javnog i privatnog sektora, ali i da turistički brend se ne može posmatrati zasebno od procesa kreiranja nacionalnog brenda. „Važno je da Srbija zaokruži elemente svoje turističke ponude, da obezbedi dodatu vrednost za turiste jer brendiranje bez prethodnog definisanja turističke ponude može dovesti u zabludu turista i rezultirati izuzetno negativnim posledicama.“
Pomoćnk ministra Renata Pindžo govorila je na panelu „Nelojalna konkurencija u hotelijerstvu“ na kom je izjavila da Vlada Srbije daje veliki značaj ovom pitanju o čemu svedoči i po prvi put pripremljen Nacrt zakona o ugostiteljstvu.
Zakonom se definiše kao ugostiteljska delatnost svako izdavanje nekretnine ispod 30 dana od strane fizičkih lica, ukida obaveza njihovog rada preko posrednika i uvodi se centralni informacioni sistem u turizmu i ugostiteljstvu (E turista). Takođe, napomenula je da predloženi reformski paket mera obuhvata i izmene i dopune zakona o porezu na dohodak građana u delu u kojem fizička lica pružaoci usluga smeštaja postaju paušalni poreski obveznici.
„Cilj ovih mera je da se smanji siva ekonomija, a da što više ugostitelja ove kategorije rade nesmetano i zakonito u afirmativnom poslovnom okruženju, a da, sa druge strane, ne stvaraju nelojalnu konkurenciju određenim kategorijama hotelijera i svima onima koji posluju u skladu sa zakonom“, izjavila je Pindžo.
Očekuje se da će novi pravni okvir stvoriti konkurentnije uslove poslovanja na tržištu te da će u sadejstvu sa ostalim merama koje su predviđene ovim zakonima doprineti povećanom broju dolazaka i noćenja stranih turista, kao i deviznog priliva od turizma.