Zajednički turistički proizvod Srbije i Crne Gore za osvajanje trećih tržišta

Potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je da je zajednički turistički proizvod Srbije i Crne Gore bez ikakve sumnje kruna saradnje dve zemlje u oblasti turizma.

Ljajić je izrazio zadovoljstvo što se promoviše nešto konkretno i praktično od čega će privrede dve zemlje imati koristi u vreme kada je Crna Gora zemlja partner Međunarodog sajma turizma u Beogradu.

Prema njegovim rečima, regionalna saradnja je otišla korak dalje i sa deklaracija i fraza krenulo se u konkretno polje saradnje.


Govoreći o samom proizvodu, ministar je rekao da je u ponudi sedam zajedničkih programa koji će biti predstavljeni trećim tržištima, za početak, na Sajmu turizma u Kini.

,,Proizvod ima širok spektar ponude od morskog, planinskog i banjskog turizma, do gastronomije, svega onoga što dve zemlje poseduju kao države sa značajnim turističkim potencijalima”, izjavio je Ljajić.

Najavio je da se neće stati na ovome, i da će već sutra biti potpisan dalji sporazum o saradnji u oblasti turizma, koji predviđa formiranje radne grupe koja će biti u stalnom zasedanju sa ciljem praćenja realizacije dogovora i formiranjem novih proizvoda.

Ministar je takođe rekao da se planira zajedničko otvaranje iranskog tržišta i da će ove godine prvi turisti iz Irana posetiti dve zemlje.

S tim u vezi je podsetio da ćemo biti jedina zemlja koja će otvoriti turističko predstavništvo u Teheranu, a ponuđeno je Crnoj Gori da u tome učestvuje.

Podsetio je da je Srbija već predstavila zajedničku turističku ponudu sa BiH, tura „Tragovima Valtera“, a da trenutno radi i na turi „Putevima Tita“.

Ljajić je ukazao da postoji ogroman potencijal u ovom delu istorijskog nasleđa koji se ovde minimizira.
Tako je preneo da Muzej 25. maj svake godine poseti oko 120.000 ljudi, od čega su 80 odsto strani turisti.

Isto tako je najavio da će Srbija, BiH, Hrvatska, Crna Gora aplicirati za projekat biciklisticka tura Beograd, Sarajevo, Dubrovnik, Herceg Novi, Žabljak i da očekuju podršku EU u njegovoj realizaciji.

Ministar održivog razvoja i turizma Crne Gore Pavle Radulović izrazio je posebno zadovoljstvo što će Crna Gora biti zemlja partner beogradskog Sajma i istakao da reagionalna saradnja predstavlja važan preduslov za jačanje konkurentnosti i jedan je od ozbiljnih načina za razvoj turizma kao privredne grade u celom regionu.

„Zajednički turistički proizvod je skup najboljeg što zemlje mogu da ponude i bolji je od onoga što može svaka država pojedinačno da nudi. Ovaj region je bogat ponudom ali nije dovoljno valorizovan“, izjavio je Radulović.

Predsednik Privredne komore Marko Čadež rekao je da je projekat objedinio 35 privrednih subjekata u Srbiji i oko 15 turističkih atrakcija, kao što su nacionalni parkovi, rezervati, manastiri.

Projekat je, prema njegovim rečima, potvrda da je turizam prepoznat kao važan instrument regionalne saradnje i snažan katalizator u procesu evropskih integracija.

Privredna komora Srbije i Privredna komora Crne Gore kreirale su jedinstvenu turističku ponudu, zajednički turistički proizvod, utemeljen na specifičnoj prirodnoj i kulturnoj baštini dve zemlje, u cilju unapređenja regionalne saradnje u oblasti turizma.

Ponuda predviđa veću prepoznatljivost regiona, produžetak turističke sezone i bolju prezentaciju i plasman turističkih programa dveju država na trećim tržištima.

Više o zajedničkom turističkom proizvodu:

Brošura
10.8 MB
177 Preuzimanja
Detaljnije...