Министарка трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић саопштила је на онлајн конференцији поводом представљања Водича за е-трговце, да је том публикацијом заокружен комплексан процес подстицања развоја електронске трговине: јачања регулативе, подизања потрошачког поверења и едуковања и оснаживања трговаца.
Она је подсетила да је у претходном периоду министарство значајно унапредило прописе у овој области новим Законом о трговини и изменама и допунама Закона о е-трговини, израђен је Акциони план за јачање електронске трговине у Републици Србији и Водич за потрошаче у електронској трговини у сарадњи са УСАИД-ом, и спроводи се медијска кампања која указује на предности електронске трговине.
„Очекивани раст е-комерца претходних неколико година доживео је револуцију у пандемији, док је захваљујући новим законима у области електронског пословања и електронске трговине, али и у области информационе безбедности, било омогућено нагло преусмеравање многих активности на онлајн окружење, чиме је и у пандемијским околностима у великој мери одржано друштвено и економско функционисање“ истакла је Матић.
Она је навела да је у Србији број реализованих динарских електронских трансакција скочио са седам милиона у 2019. години на 14,3 милиона у 2020, док је вредност динарских е-трансакција платним картицама са 17,8 милијарди динара порасла на 32,38 милијарди динара, а број виртуелних продајних места који је на крају 2019. износио 1139 на крају 2020. године био је 2013.
Министарка је напоменула да је циљ Водича које је објавило Министарство трговине, туризма и телекомуникација у сарадњи са УСАИД-ом и Е-комерц Асоцијацијом Србије на порталу pametnoibezbedno.gov.rs, да пружи корисне информације почетницима у овој области, али и свима онима који су заинтересовани да додатно развијају електронску трговину и електронско пословање, будући да пружа анализе, примере, смернице и решења у овој области, са посебним освртом на изазове у пандемији.
Директорка УСАИД-овог пројекта сарадње за економски развој Драгана Станојевић рекла је овом приликом да су дељење и размена знања, као и константна едукација од кључног значаја, посебно у време кризе услед пандемије коронавируса.
„Због тога овај водич добија још више на значају и сигурна сам да ће овако детаљан и свеобухватан послужити као здрава основа за будуће успешне еКомерц приче у Србији“, истакла је Станојевић.
О публикацији, као и о стању у области е-трговине на конференцији су говорили и професор Економског факултета у Београду Драган Стојковић и представник еКомерц Асоцијације Србије Михаило Поњавић.