Božić-Trefalt: Traži se način da svi putnici SAB travela budu obeštećeni

Pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Vera Božić-Trefalt izjavila je danas da se mora naći način da svi putnici kojima je preko turističke agencije SAB travel otkazan aranžman budu obeštećeni.

Ona je na RTS-u rekla je da je inspekcijskim nadzorima utvrđeno da su za celu sezonu zaključena 3.572 ugovora, a da je broj otkazanih ugovora 2.249.

„To je za putnike teška situacija, a o kom se broju tačno radi – mi još ne znamo jer se svaki pojedinačan ugovor mora pogledati. Dokumentacija je kod nas, utvrđuju se činjenice, što znači da inspekcijski nadzor još traje“, rekla je Božić Trefalt.

„Mi sada pomažemo putnicima, a to je i naša zakonska obaveza, da svi budu obeštećeni“, zaključila je ona.

Ona je objasnila da je garancija putovanja 300 hiljada evra za sve putnike, što je utvrđeno Zakonom o turizmu.

„Svi ulažemo napore, počev od Jute, osiguravajuće kuće, vlasnika i inspekcije da to sve bude namireno na 300 hiljada evra. Ako se to pređe, mora se naći način da putnici budu obeštećeni“, objasnila je Božić Trefalt.

Ona je dodala i da je vlasnik izrazio volju da proda svoju imovinu da bi u punom iznosu obeštetio putnike.

„Juče smo utvrdili insolventnost agencije SAB travel i putnici mogu direktno da se obraćaju osiguravajućoj kući radi naknade štete“, rekla je pomoćnik ministra.

Pozvala je građane koji budu imali problema da se obrate i Turističkoj inspekciji na imejl turisticka.inspekcija@mtt.gov.rs.

Rekla je da je rok za žalbu 15 dana od kada se obrate agenciji SAB travel, a mogu i Juti da se obrate kako bi počeo proces obeštećenja.

Pored realne naknade štete, prema njenim rečima, putnik može da podnese tužbu sudu za nematerijalnu štetu.