Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је поводом афере „Кембриџ аналитика“, односно масовних оптужби на рачун друштвене мреже „Фејсбук“ да је дозволио продају приватних информација о својим корисницима за потребе политичке кампање, да тај случај потврђује потребу за дигиталним описмењавањем и системском едукацијом о безбедности и заштити приватности на интернету, не само у Републици Србији, већ и глобално.
„Злоупотреба личних података које корисници постављају на интернету се може законски процесуирати, али кључна је превенција која подразумева да пре свега корисници заштите сопствену приватност. То ће конкретно учинити тако што ће пре него што прихвате услове коришћења које апликације и програми за које су заинтересовани нуде, прво проучити те услове. Јер, неретко, апликације и програми траже и добијају од корисника дозволу да имају приступ њиховим подацима“, упозорила је државни секретар.
Она је указала на то да је приоритет Републике Србије заштита деце на интернету, будући да представљају најрањивију корисничку групу, али да су активности за развој информационог друштва Министарства трговине, туризма и телекомуникација, усмерени и на све друге групе.
„Програми и прописи које Министарство доноси подстичу дигиталну писменост код свих грађана Србије, не само ради њихове безбедности и заштите, већ и ради подстицања корисне употребе нових технологија у образовању, пословању и комуникацији. Ипак, онлајн заштита јесте први корак ка сврсисходном остварењу дигиталних потенцијала“, закључила је Матић, подсетивши да се грађани могу информисати о овим темама путем портала Паметно и безбедно, као и бесплатним телефонским позивом на број Националног контакт центра за безбедност деце на интернету – 19833.