Predstavljen zajednički turistički proizvod Srbije i Makedonije

Pomoćnica ministra za turizam Renata Pindžo je na predstavljanju zajedničkog turističkog proizvoda Srbije i Makedonije, u okviru ovogodišnjeg Sajma turizma, izjavila da ova saradnja predstavlja obostranu korist i da treba preduzeti dalje korake za povezivanje zemalja regiona.

Privredna komora Srbije je u saradnji sa Stopanskom komorom Makedonije pripremila zajednički turistički proizvod „Od dunava do Ohrida“ koji obuhvata tri oblasti – vino i gastronomiju, religiju i prirodne lepote Srbije i Makedonije. Ovaj turistički proizvod namenjen je Evropi i dalekim tržištima.

„Nama je stalo da se ovaj proizvod konkretno u praksi realizuje, da sledeće godine možemo da govorimo i o tome koliko je tih aranžmana prodato, koliko je turista videlo ono što je u ovoj bogatoj ponudi kulture i prirodnog bogatstva Srbije i Makedonije.“ izjavila je Pindžo.

Ona je naglasila i to da naredni korak predstavlja ukrupnjavanje zajedničke saradnje, odnosno ne samo postojanje saradnje između Srbije i Crne Gore ili Srbije i Makedonije, već saradnja između više zemalja regiona.

,,Više zemalja iz regiona treba zajedno da kreiraju turistički proizvod koji treba ponuditi udaljenim tržištima poput Kine, Japana, Emirata, Indije, Irana, Sjedinjene Američke Države i drugih prekookeanskih tržišta”, istakla je pomoćnica ministra.

Pindžo je zaključila da je Srbija jedan od najznačajnih inicijatora regionalne saradnje kada je reč o turizmu. Ona je posebno istakla njegov socijalni aspekt i kohezivan faktor, koji je u ovom regionu posebno značajan.

Sekretar Udruženja za turizam Privredne komore Srbije Tijana Maljković najavila je da će u aprilu biti objavljena sredstva Komorskog investicionog foruma, koje će koristiti Srbija, zajedno sa ostalim članicama tog foruma.

Tim sredstvima, Privredna komora Srbije, sa ostalim komorama regiona napraviće sajt, radi promocije svih zajedničkih proizvoda i povezivanja svih subjekata koji učestvuju u zajedničkoj ponudi.