Државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација Урош Кандић изјавио је данас да су потрошачи у онлајн трговини чак и боље законски заштићени од потрошача у традиционалној куповини.
„Мало људи зна да онлајн купац има право да у року од 14 дана од куповине, производ врати продавцу без било какве обавезе да га извештава због чега то чини. Довољно је само да му се обрати и да се то евидентира код продавца и да он мора да врати новац купцу“, навео је Кандић на обележавању Светског дана заштите потрошача.
Додао је да то не важи код неких посебних ситуација као што је куповина хране, производа који су намењени баш за особу која их је поручила и медицинских и других производа који су након отварања неупотребљиви.
Е-трговина у Србији је, према његовим речима, доживела праву експанзију о чему сведоче подаци да је на тај начин у 2020. години обављено чак 14 милиона електронских трансакција, што је двоструко више него годину дана раније, као и да је вредност тих трансакција 33 милијарде, док је 2019. била 17 милијарди.
Кандић је истакао да се ради и на развоју других облика трговине, чему у прилог сведоче подаци да је лане традиционална трговина у Србији забележила раст од четири одсто.
То, оценио је, одличан резултат, нарочито имајући у виду да је било закључавања због пандемије.
Додао је да ће ресорно министарство наставити да штити права потрошаца, пратећи европске стандарде и најавио доношење нових законских решења у овој области.
„Припремамо измене Закона о заштити права потрошача које ће ићи пре свега у правцу давања веће надлежности тржишној инспекцији и то кроз могућност да она издаје прекршајне налоге. Она то сада не може а по усвајању закона ће моћи за више од 30 врста прекршаја које трговци буду чинили“, рекао је Урош Кандић.
Радиће се и на решењима за вансудске спорове, а биће повећана и вредност купљене робе која ће моћи да иде на медијацију.
Кандић је указао да је од доношења Закона о заштити права потрошача 2014. године урађено много, што показују и подаци да је раније годишње подношено само око 2.000 пријава потрошача, а сада је тај број већи и за десет пута.
Помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација Вишња Ракић је истакла да је циљ министарства да потрошачи буду задовољни и да су све активности овог ресора током претходне три године допринеле да електронска трговина током пандемије доживи експанзију.