Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da će Nacionalni registar za prigovore potrošača, kao i novi propisi koje Ministarstvo priprema, znatno doprineti unapređenju ove oblasti, kako u pogledu podizanja svesti potrošača o njihovim pravima, tako i u razumevanju trgovaca o benefitima koje postižu poštovanjem potrošačkih prava.
Na konferenciji povodom početka kampanje za zaštitu potrošača „Da kupovina bude milina“, u Pres centru UNS-a, državna sekretarka je napomenula da u skladu sa obavezama Republike Srbije u procesu evropskih integracija, Ministarstvo izradilo predlog novog zakona o zaštiti prava potrošača, kao i predlog strategije za zaštitu prava potrošača.
„Veoma je važno i da unapredimo mehanizme zaštite, da skratimo postupak ostvarivanja potrošačkih prava i da osnažimo van institucionalne resurse, koje predstavljaju udruženja kao prva instanca za pružanje podrške potrošačima. Isto tako, potrebno je podizanje svesti kod trgovaca o koristima koje imaju kada idu u susret potrebama potrošača, kao i uspostavljanje mehanizma medijacije u slučaju spornih situacija kod potrošačkih prigovora,“ rekla je Matić, navodeći da se najveći broj tih prigovora odnosi na robu, odnosno na obuću, odeću i tehniku.
Ona je istakla da je važan segment promocije potrošačkih prava oblast elektronske trgovine, za koju će biti sprovedena i posebna kampanja sa ciljem jačanja poverenja građana u ovaj vid trgovine.
Pomoćnica ministra za zaštitu potrošača Višnja Rakić, predstavila je medijsku kampanju „Da kupovina bude milina“, koja je pripremljena u okviru Tvining projekta „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“, koji se sprovodi u partnerstvu sa mađarsko-slovačkim konzorcijumom od avgusta 2017. do avgusta 2019. godine. Kampanja koju čine video i radijski spotovi trajaće naredne dve nedelje, povodom Svetskog dana prava potrošača koji se obeležava 15. marta.