Matović: Od aprila jeftiniji proizvodi iz socijalne korpe

Potrošači bi trebalo da početkom aprila u trgovinskim radnjama nađu proizvode za osnovne životne potrebe, koji su deo socijalne korpe po cenama nižim za prosečno 10 odsto, izjavio je danas posebni savetnik potpredsednika Vlade i ministra spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Vladimir Matović.

„U socijalnu korpu ući će 10 do 15 robnih grupa i trgovci će sami birati koje artikle će ponuditi po najpovoljnijim uslovima i koliki će biti popusti na taj proizvod“, rekao je Matović agenciji Beta.

Tu spadaju, kako je rekao, prehrana, piće, meso i mesne prerađevine, mlečni prizvodi, pirinač, testenina, brašno, ulje, šećer,voće, kućna hemija.

On je rekao da će tu akciju kontrolisati Tržišna inspekcija i da će proizvodi iz socijalne korpe biti obeleženi posebnim znakom, najverovatnije Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija.

Prema njegovim rečima, cilj je da se ti proizvodi ponude po maržama ispod prosečnih za tu robnu grupu.

„Na proizvodima kao što su ulje, šećer, brašno, gde je marža i sad mala uštede će biti tri do pet odsto. Najveću uštedu možemo očekivati na hemijskim proizvodima, kao što je na primer deterdžent za sudove za 10 do 15 odsto, za ulje, pirinač i testenine oko tri do šest odsto i za prerađevine sedam odsto“, rekao je Matović.

Prema njegovim rečima, ne treba očekivati da cene budu usaglašene jer to nije cilj, već da svako shodno svojim mogućnostima nabavke i asortimanu koji prodaje odabere proizvode i ponudi ih po najpovoljnijim uslovima.

„Razgovarali smo sa svim trgovcima. Može se očekivati u većim lancima i hipermarketima da će biti zastupljeno više proizvoda, a u manjim formatima možda neće biti zastupljeni svi artikli“, objasnio je Matović.

On je podsetio da je akcija dobrovoljna, odraz društvene odgovornosti i pokazuje da postoji želja trgovaca da izadju u susret potrebama potrošača i ponude povoljne cene proizvoda.

„Nastavljamo da razgovaramo sa proizvođačima i očekujemo da će uštede biti još veće“, rekao je Matović.

Koncept socijalne korpe je, kako je podsetio, sprovođenje Dekleracije potpisane sa trgovinskim lancima krajem prošle godine kojoj su pristupili najveći trgovinski lanci.

Deklaraciju su potpisali Delez, Merkator, Idea, DIS, Veropulos, Metro, Gomeks i Univereksport, a iniciralo Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija.