Ljajić: Srbija je bezbedna i neotkrivena zemlja

Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, izjavio je u intervjuu listu ,,Politika“, da Srbija nije zemlja ,,mora i peska”, ali je realnost da sa svim prednostima i potencijalima može da bude ozbiljna turistička destinacija.

Tome u prilog dovoljno govori podatak da je devizni priliv od turizma u prva dva meseca iznosio 156 miliona evra, što je 18 odsto više u odnosu na isti period 2017. godine, da je broj turista u istom periodu povećan za 12 odsto, a noćenja za 13 odsto.

Prema prognozama, kaže Ljajić, Srbija bi do kraja godine od turizma mogla da zaradi 1,4 milijarde evra, što je za 200 miliona evra više nego prošle godine, a razlog ovako pozitivnog trenda leži i u tome što je Srbija bezbedna i još neotkrivena destinacija, ali i u otvaranju novih avio-linija i ukidanju viza na čemu Srbija intenzivno radi, čime je olakšan dolazak turista u našu zemlju.
Ministar je dalje istakao i da se u ovom sektoru očekuje dosta posla kako bi se nastavio pozitivan trend i da se moraju sprovesti unutrašnje reforme na tržištu, jer postoji veliki stepen sive ekonomije koji se procenjuje na 25 do 30 odsto.

Kaže da samo u Beogradu ima samo 2 500 registrovanih ležajeva, što je nerealno budući da se zna koliki broj noćenja imamo samo u glavnom gradu.

,,Zato ćemo menjati propise tako što ćemo omogućiti paušalno oporezivanje za sve pružaoce usluga privatnog smeštaja kao i njihovu registraciju“, najavljuje Ljajić.

Ljajić: Srbija je bezbedna i neotkrivena zemlja

Paralelno se radi i na projektu e-turist, koji podrazumeva elektronsku prijavu i odjavu turista, koja će omogućiti da u svakom trenutku budu raspoloživi podaci o tome koliko je turista posetilo Srbiju, koje destinacije su obišli i iz kojih su zemalja stigli, a ovaj projekat trebalo bi da bude završen tokom sledeće godine.

Ministar kaže i da se ozbiljnije ulaže u marketing i infrastrukturu i da ćemo ove godine imati do sada najozbiljniju onlajn i televizijsku marketinšku kampanju u najuticajnijim svetskim medijima.
,,Osim opšte kampanje koja će se voditi intenzivno na svim pojedinačnim tržištima koja su nam zanimljiva, uporedo će se promovisati posebne ponude u zavisnosti od toga šta turisti traže – kulturno nasleđe, aktivan odmor, banje, zabavu ili vikend posete velikim gradovima“, napominje ministar.

Ljajić kaže da osim zemalja u regionu u naša prioritetna tržišta spadaju i zemlje EU, Kina, Iran, Japan, Koreja, Turska i Rusija i prema tim zemljama će se voditi posebne kampanje za privlačenje gostiju.

Kaže i da je u prva dva meseca ove godine rast broja turista iz Kine veći za 254 odsto u odnosu na isti period prošle godine, i da su nam u ovom trenutku na prvom mestu po posećenosti Srbiji gosti iz Bugarske, Crne Gore, BIH, Hrvatske, Rumunije, Makedonije, Grčke, Kine, Turske i Slovenije.

Navodi i da se pet turističkih destinacija ozbiljno izdvojilo do sada, a koje je prošle godine posetilo 70 odsto stranaca koji su posetili Srbiju. To su Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i Vrnjačka banja, ali se mora ponuditi više i zato će se raditi na razvoju novih destinacija.

Jedna od njih su potencijali Dunava, gde će se graditi infrastruktura i pristani. ,,Savršen potencijal je i Palić koji pokušavamo da revitalizujemo, a Sokobanja može da postane druga banja u Srbiji po kvalitetu usluge”, napominje ministar.

Takođe očekuje da će i Divčibare u budućnosti zabeležiti veliku posećenost, s obzirom da košarkaš Miloš Teodosić tamo gradi veliki sportski centar i kamp za pripreme sportista.
Uz sve to, kaže, moramo da pratimo trendove, odnosno da poboljšavamo turističku ponudu, a sa druge infrastrukturu. Ove godine je za infrastrukturne projekte opredeljeno 750 miliona evra, ali, prema njegovim rečima, može se očekivati da vlada RS izdvoji još novca za prioritetne projekte.

Na njima je, kaže, da omoguće i dolazak loukost kompanija, a postavlja se pitanje i izgradnje malih aerodroma i osposobljavanje ,,Ponikava” i ,,Lađevaca”.

Kada je reč o glavnom gradu, koji je prošle godine posetilo oko milion turista, od čega više od 80 odsto stranaca, najavljuje nove sadržaje.

,,Jedan od njih je oživljavanje Avale koja bi trebalo da postane celogodišnja destinacija i gde se planira izgradnja skijaške staze sa svim pratećim sadržajima, a Beograd bi trebalo da dobije i zabavni park o čemu se razgovara sa jednom kineskom firmom koja bi trebalo da iznajmi tri hale na sajmu i napravi ga. Radovi bi trebalo da počnu u septembru, a potpisivanje ugovora se očekuju u junu”, zaključuje ministar i dodaje da i ukoliko se reši pitanje ulaganja u Sava Centar, to će biti velika stvar za Beograd.

Govoreći o vaučerima, koji su građanima na raspolaganju četvrtu godinu za redom, za odmor u Srbiji se od početka ove godine prijavilo 45 954 građana, što je već više od polovine broja predviđenog budžetom (80 000) kao i da je skijaška 2018/2019. godina sa ukupnim prometom od 10,3 miliona evra, najuspešnija skijaška sezona u prethodnoj deceniji.