Љајић: Извоз аутомобилске индустрије у 2013. години достигао 1.23 милијарде евра

Укупна вредност извоза аутомобилске индустрије Србије у првих осам месеци ове године достигла је 1,23 милијарде евра, што чини 18 одсто укупног српског извоза, рекао је данас у Нишу потпредседник владе и министар спољне и унутрашње трговине и телекомуникација, Расим Љајић.

„Аутомобилска индустрија заузима прво место у српском извозу и овогодишњи извоз је већи три и по пута у односу на исти период прошле године“, рекао је Љајић, отварајући Пети сајам аутомобила, мотора и претеће опреме у нишкој хали Чаир.Истовремено, како је навео, у Србији је продато око 16.000 нових аутомобила, или три и по пута мање у односу на период пре почетка економске кризе 2008. године, чиме наша земља дели судбину осталих европских земаља у којима је ове године забележен пад продаје аутомобила за око 5,5 одсто.Љајић је, међутим, указао да је аутомобилска индустрија једна од ретких области у којој је забележен раст запослености.
„У аутомобилској индустрији ове године запослено је око 22.000 људи, што је за око 10 одсто више него у истом периоду прошле године“, казао је он.Напоменувши да у Србији око 27 предузећа ради у области аутомобилске индустрије, Љајић је додао да је од 2000. године у индустрију уложено 1,7 милијарди евра.
„Аутомобилска индустрија заједно са ИТ технологијама, пољопривредом и енергетиком сапада у стратешке секторе наше земље са великим потенцијалом производње и извоза у наредном периоду“, рекао је Љајић.

Градоначелник Ниша, Зоран Перишић, оценио је да 150.000 посетилаца на претходним сајмовима показује да град има потенцијал за овакве манифестације, да их је град жељан и да оне представљају добру промоцију Ниша. Према његовом мишљењу, рад на повећању куповне моћи становништва и на поправљању укупних економских прилика, како би била повећана продаја и у аутомобилској индустрији у Србији, један је од важних задатак у држави.

Сајам аутомобила, мотора и паратеће опреме трајаће до 6. октобра, а на њему је изложен и нови модел „фијат Лливинг“ који је, како је речено, први пут представљен на нишкој манифестацији. Организатор сајма је Цитy Маркетинг Центар из Ниша.