Knežević: Unapređen ambijent za savremeno poslovno odlučivanje u turizmu i ugostiteljstvu

Državni sekretar za turizam Miroslav Knežević otvorio je XII međunarodnu konferenciju „Hotelska kuća“ na kojoj je izjavio da resorno ministarstvo sprovodi sistemsku reformu koja podrazumeva unapređenje zakonodavnog okvira i uvođenje novih tehnoloških rešenja u turizmu i ugostiteljstvu.

On je na temu „Poslovno odlučivanje na savremenom turističkom i hotelskom tržištu“ naglasio da je kroz nova zakonska rešenja, ugostiteljska delatnost dobila celovit sistem normi koji određuje kriterijume za obavljanje delatnosti, postavlja standarde i utvrđuje mehanizme kontrole.

„Ovakav zakonodavni okvir zajedno sa digitalizacijom srpskog turizma značajno unapređuje poslovni ambijent privatnog sektora i podstiče primenu savremenih poslovnih modela odlučivanja“ istakao je Knežević.

Govorio je o važnosti kreiranja jedinstvenog centralnog informacionog sistema u oblasti ugostiteljstva i turizma „E-turista“ koji je deo pomenute sistemske reforme.

„E-turista će olakšati poslovanje svim ugostiteljima koji pružaju usluge smeštaja. Omogućiće im jednostavniju prijavu domaćih i stranih turista, direktno obračunavanje boravišne takse, mogućnost onlajn podnošenja zahteva za kategorizaciju, kao i mnoge druge olakšice“, zaključio je državni sekretar za turizam.

Pomoćnica ministra Renata Pindžo navela je na panel diskusiji na temu „Srpski investitori u hotelijerstvu, 2.0 – izazovi i šanse domaćeg i regionalnog tržišta“ da su unapređeni regulatorni okvir, podsticajne mere i sistemske reforme u sektoru za turizam uticale na porast različitih vrsta investicija koje su unapredile turizam Srbije.

„Kada je reč o hotelijerstvu, samo u poslednjih 5 godina otvoreno je 105 novih objekata što je gotovo trećina ukupnog broja postojećih hotela. Takođe, prisutno je 11 internacionalnih a formirano je nekoliko značajnih domaćih hotelskih lanaca“ izjavila je Pindžo. Ona je istakla i to da su u hotelskom biznisu za naredni period, najavljene značajne investicije u Beogradu, ali i u celoj Srbiji.

Na konferenciji se razgovaralo i o tome da li se i kako prilagoditi #Hešteg generaciji koja ne poznaje jasno definisana hotelska pravila i procedure.

Organizovan je i okrugli sto na temu: „Mesec januar – izazov za beogradske hotele! Da li se kreiranjem zajedničkog proizvoda i zajedničke ponude može doći do novih tržišta?“ na kom su izneti zaključci i predlozi minimiziranja negativnih efekata najslabijeg poslovnog meseca u godini.

Konferecnija „Hotelska kuća“ traje od 12. do 14. decembra na Zlatiboru, a organizuju je Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede – HORES u saradnji sa Fakultetom za hotelijerski i turistički menadžment Univerziteta Singidunum, Fakultetom za hotelijerstvo i turizam Univerziteta u Kragujevcu sa sedištem u Vrnjačkoj Banji i Akademijom strukovnih studija Beograd.
Generalni pokrovitelj konferencije je Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.