Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević otvorio je 51. Novosadski sajam turizma na kom je izjavio da je Ministarstvo u poslednje tri godine izdvojilo preko 410 miliona dinara u Vojvodini za razvoj različitih infrastrukturnih projekata sa ciljem da ono što smo do skora nazivali potencijalima, u budućnosti nazivamo komparativnim prednostima kada je reč o turizmu, ne samo u Vojvodini nego i u celoj Srbiji.
Istakao je da Ministarstvo, uz jako dobru saradnju sa pokrajinskim sekretarijatom za privredu i turizam, sa Gradom Novim Sadom i drugim lokalnim samoupravama, iz godine u godinu pomaže razvoj turizma u Vojvodini.
Knežević je pohvalio organizatore zbog promene koncepta, jer se Sajam turizma kako je rekao, od prošle godine pozicionira na tržištu kao sajam receptivnog karaktera.
Posebnu pažnju učesnika na Sajmu turizma privlači Hosted Buyer program za koji je Ministarstvo izdvojilo milion dinara, a čiji je cilj unapređenje receptivnog turizma. Poslovni posetioci dolaze iz Nemačke, Rusije, Turske, Azerbejdžana, Danske, Portugalije, Norveške, Mađarske, Izraela, Španije i bivših jugoslovenskih republika.
Turističku ponudu Srbije predstalja oko 70 gradova i opština, a Udruženje banja Srbije nastupa sa oko 20 banja i hotela. Više od 20 čardi i salaša oslikava tradiciju, kulturu i gastronomiju Vojvodine, a promoviše se i oko 30 proizvođača hrane i pića iz cele Srbije. Na Sajmu učestvuje 10 turističkih agencija. Iz inostranstva je došlo petnaestak turoperatera u cilju ostvarivanja saradnje sa domaćim agencijama i pružaocima turističkih ponuda i usluga.
Prisutne su i turistička organizacija Srbije, Vojvodine, Novog Sada, a posle dužeg vremena i Beograda. Zatim Privredna komora Srbije, Grad Novi Sad, Skijališta Srbije… Na štandu Privredne komore Vojvodine predstaviće se i komore iz Hrvatske, Republike Srpske, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Rumunije.