Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je na konferenciji za medije u Pres centru UNS-a povodom završetka kampanje IT karavan 02, da je 14% građana koji su učestvovali u anketi koja je sprovedena tokom kampanje, navelo da su njihova deca bila kontaktirana od strane nepoznatih osoba na internetu.
11% je reklo da su njihova deca bila izložena vršnjačkom nasilju na internetu, dok je 30% njih reklo da su njihova deca bila izložena neprimerenom sadržaju.
„To su dodatni pokazatelji da iako deca vešto barataju inovativnim alatima i poznaju sadržaje koji im se nude u digitalnom svetu, ona nisu dovoljno zaštićena od zloupotreba novih tehnologija. Zbog toga smatram da su edukacija i prevencija koje sprovodimo kroz ovaj projekat, ključ za bolju bezbednost dece na internetu“, istakla je Matić.
Ona je najavila nastavak kampanje sledeće godine, sa većim uključivanjem roditelja u projekat, budući da su oni pokazali veliko interesovanje za predavanja o zaštiti dece prilikom korišćenja novih tehnologija.
O kampanji i značaju edukacije za bezbednost dece na internetu na konferenciji je govorila i glavni policijski inspektor Odeljenja za borbu protiv visokotehnološkog kriminala MUP-a Tatjana Đurašković, koja je naglasila da su učenici za koje su održane školske prezentacije na IT karavanu, sa pažnjom pratili slučajeve zloupotrebe interneta koje su im predstavili inspektori MUP-a.
„Deca su pokazala da znaju koje su sve potencijalne opasnosti na internetu, ali da nisu svesna realnih opasnosti onlajn komunikacije sa nepoznatim osobama. Zbog toga je potrebna kontinuirana edukacija koju MUP nastoji da sprovodi u saradnji sa drugim resorima“, rekla je Đurašković.
Na konferenciji su govorili i drugi učesnici i predstavnici partnera IT karavana: savetnik za informaciono-komunikacione tehnologije u Ministarstvu prosvete Snežana Marković, Nikola Orlić iz kompanije “Majkrosoft”, predstavnik organizacije „Save the Children“ Vasilije Ljubinković, osnivač Fondacije “Tijana Jurić” Igor Jurić, zatim, voditelji prezentacija – psiholog i stručnjak za digitalne komunikacije Ana Mirković i glumac i muzičar Bojan Ivković, kao i vođa tima robotičara “IT karavana 02″ Alen Piljak, dok je odgovorni urednik školskog programa RTS-a Nevena Mladenović-Blagojević predstavila medijsku kampanju za bezbednost dece na internetu.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija sprovelo je kampanju IT karavan 02, od 12. aprila do 25. maja 2017. godine, u Novom Pazaru, Pirotu, Nišu, Zaječaru, Kraljevu, Užicu, Čačku, Valjevu, Kragujevcu, Subotici, Novom Sadu, Pančevu i Somboru.
Prezentacijama o zaštiti od digitalnog nasilja i drugih oblika zloupotrebe dece na internetu prisustvovalo je više od 5500 učenika i oko 90 nastavnika iz 17 osnovnih škola iz Srbije.