Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, izjavila je da je za implementaciju novog Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju prioritetna izrada podzakonskih dokumenata koji regulišu kvalifikovane usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Na sastanku sa Mihailom Jovanovićem, direktorom Kancelarije za informacione tehnologija i e-upravu Vlade Srbije i direktorom Nenadom Paunovićem i članovima deliveri junita za informacione tehnologije i preduzetništvo pri Kabinetu premijera Republike Srbije, državni sekretar je najavila da će u cilju što brže primene novog zakona, u najskorijem mogućem roku i pre zakonski utvrđenog od maksimalno šest meseci, biti izrađene Uredba o bližim uslovima za pružanje kvalifikovanih usluga od poverenja, kao i Pravilnik o bližim uslovima koje mora da ispunjava sredstvo za kreiranje kvalifikovanog elektronskog potpisa i pečata.
„Navedena akta će definisati uslove koje treba da ispune pružaoci kvalifikovane usluge od poverenja, kao i obezbeđivanje poverljivosti podataka, zaštitu od falsifikovanja, neovlašćenog korišćenja i sl, i omogućiće i potpis u klaudu, što će, između ostalog, doprineti i unapređenju portala elektronske javne uprave“, rekla je Matić napominjući da je važno doneti i Pravilnik o bližem uslovima koji moraju da ispunjavaju kvalifikovani elektronski sertifikati.
Za najviše šest meseci treba da budu usvojeni i Uredba o bližem uređenju uslova koje moraju da ispune šeme elektronske identifikacije za određene nivoe pouzdanosti, Pravilnik o Registru pružalaca usluga elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije, Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja Registra kvalifikovanih usluga od poverenja, kao i Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja Registra kvalifikovanih sredstava za kreiranje elektronskih potpisa i elektronskih pečata.