Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić bila je domaćin 2. po redu ,,Festivala srpske trpeze’’ u Skadarliji, jedinstvene manifestacije koja doprinosi očuvanju našeg gastronomskog nasleđa i predstavlja srpsku trpezu kao istinski, turistički brend.
,,Pored toga što prezentuje kulturu obedovanja ovdašnjih prostora i neguje običaje i osobenosti srpske trpeze kroz vekove, ova manifestacija ima ključni značaj u pozicioniranju Srbije kao gastronomske destinacije i teži da postane tradicionalno mesto susreta domaćina i gostiju na kulturnoj i turističkoj mapi Srbije’’, rekla je Matić.
Ona je istakla da gastronomski turizam otvara mogućnost za razvoj preduzetništva i povećanje zaposlenosti, a takođe ima brojne pozitivne efekte na hotelsku industriju, ugostiteljstvo i povećanja broja dolazaka turista i noćenja. U proteklih šest godina Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija uložilo je ukupno 52.8 miliona dinara u razvoj i promociju gastronomskih manifestacija, dok je za ,,Festival srpske trpeze’’ opredeljeno 1.5 miliona dinara.
Ministarka Matić za kraj poručila je da veruje da će ova manifestacija postati sve značajnija u ovom delu Evrope i biti prepoznata kao vrhunski, turistički brend Srbije.