Pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Mirsad Đerlek ocenio je da su investicije u unapređenje kvaliteta uslov za razvoj preduzeća i njihove konkurentnosti, ali i za rast privrede u celini.
On je ukazao da je u današnjim okolnostima kada potrošači nagrađuju samo one brendove koji poverenje nisu žrtvovali u ime profita, kvalitet još više dobio na značaju jer su potrošači zahvaljujući lakšem pristupu informacijama postali sve zahtevniji i lakše donose odluke o najpovoljnijoj kupovini.
„Iz tog razloga preduzeća nastoje da što bolje odgovore zahtevima potrošača, te nastoje da što više unaprede kvalitet proizvoda i usluga koje nude na tržištu“, rekao je Đerlek na Kopaoniku gde se od 28. do 30. novembra održava Međunarodni naučni skup „Sistem kvaliteta – uslov za uspešno poslovanje i konkurentnost“.
Stalna borba za poboljšanje kvaliteta neophodna je, kako je rekao, za uspešno poslovanje i poboljšanje konkurentske prednosti preduzeća koja i na ovaj način obezbeđuju veće diferenciranje u odnosu na rivale.
On je istakao da država svojim propisima obezbeđuje minimalni kvalitet koji svaki proizvod na tržištu mora da sadrži kako bi proizvod bio bezbedan i tehnički ispravan, a konkurenti se međusobno trude da daju što veći kvalitet od očekivanog.
„Upravo je privreda ta koja stalno podiže granice kvaliteta nastojeći da se izbori za što bolju tržišnu poziciju kako na domaćem tako i na međunarodnom tržištu“, zaključio je Đerlek.