Digitalno preduzetništvo ključ razvoja digitalne ekonomije

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da je digitalno preduzetništvo ključ razvoja digitalne ekonomije što je prepoznato i u strateškim dokumentima Evropske Unije iz ove oblasti.

Ona je na otvaranju konferencije „Digitalna ekonomija“, u Mikser Hausu, u Beogradu, podsetila da je podrška digitalnom preduzetništvu u fokusu i Strategije razvoja informacionih tehnologija, koju je to Ministarstvo pripremilo uz konsultacije sa predstavnicima IT privrednog sektora i IT zajednice, podsetivši da je ta Strategija usvojena na sednici Vlade Srbije 17. novembra.

Digitalno preduzetništvo ključ razvoja digitalne ekonomije

„Donošenjem ove Strategije još jednom je potvrđen kurs novog programa Vlade, iznet i u ekspozeu premijera Aleksandra Vučića, ka podršci sektoru IT-a i uvođenju tehnoloških inovacija u druge privredne grane“, istakla je Matić, dodavši da je pripremi i Akcioni plan razvoja IT industrije.

Ona je istakla da su strateški definisana četiri prioriteta: razvoj uspešnih preduzeća i proizvoda u oblasti informacionih tehnologija, unapređivanje administrativnog okruženja pogodnog za razvoj IT industrije, jačanje kadrovskih potencijala i modernizacija poslovanja u svim privrednim granama upotrebom IT.

„Bržem prelasku na digitalnu ekonomiju doprineće i novi Zakon o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju. Nacrt zakona koje smo kao resorno Ministarstvo pripremili, nalazi se u proceduri i očekujemo da bude uskoro usvojen“, najavila je državni sekretar, napomenuvši da je za oblast elektronskog poslovanja važan i Zakon o informacionoj bezbednosti, kao i uredbe tog zakona koje su takođe usvojene 17. novembra na Vladi Srbije.

Konferencija „Digitalna ekonomija“ („Digital economy“), u organizaciji Konfindustrije Srbija i ICT HUB-a, uz podršku Privredne komore Srbije, održana je pod sloganom: „Otkrijte kako da unesete novine u svoj biznis, sa ciljem da sagleda tranziciju Srbije ka digitalnoj ekonomiji iz ugla tradicionalnih kompanija, IT kompanija i tehnoloških startapova, i države, i da pokuša da pruži odgovore stručnjaka kako se najbolje pripremiti za Četvrtu industrijsku revoluciju.