Примена ИКТ у образовању приоритет – Дигитални час 2012/2013

Нови начини учења који подразумевају употребу дигиталних медија и информационо-комуникационих (ИКТ) алата, као и пракса у којој су наставници и ученици креатори садржаја, у свом су зачетку. У могућности смо да искористимо тај потенцијал на далеко лакши начин него што је то до сада био случај, истакла је државна секретарка министарства спољне и унутрашње трговине и телекоминикација Татјана Матић на свечаној додели диплома конкурса Дигитални час 2012/2013.

Примена ИКТ у образовању и стручном оспособљавању је један од јасних развојних приоритета сваке модерне државе, а програм Дигитална школа значајно је допринео подизању националне дигиталне писмености, са близу 3.000 основних школа опремљених савременом рачунарском опремом на целој територији Србије, подсетила је Матић.

Помоћник министра спољне и унутрашње трговине и телекомуникација, Небојша Васиљевић, презентовао је добитницима награда конкурса Дигитални час, Нацрт Смерница за унапређење улоге ИКТ у образовању, који се тренутно налази на јавној расправи. Стуб образовања базираног на ИКТ и дигиталним алатима, потребно је и даље развијати, што брже и делотворније. У свему томе, динамика, сарадња и укљученост свих релевантних фактора, кључни су за коначан успех, рекао је Васиљевић.

На овогодишњи наградни конкурс Дигитални час, пристигло је 229 радова из три различите групе радова: Математика, рачунарство, информатика и техничко образовање, друштвене науке и спорт и природне науке.

Комисија је одабрала 51 најбољи рад наставника основних школа из целе Србије, од којих je у оквиру сваке групе додељена по једна прва награда у износу од 70.000 динара, три друге награде у износу од 50.000 динара и дванаест трећих од 30.000 динара. Додељене су и 3 специјалне награде за иновативност, интерактивност и интердисциплинарност у износу од 100.000 динара.

Сви награђени радови налазе се у Електронском зборнику радова.