Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, izjavila je da korišćenje prednosti novih tehnologija i podsticanje digitalnih kompetencija žena u ruralu, doprinosi ne samo poboljšanju položaja žena i jačanju njihove ekonomske nezavisnosti, već i razvoju celokupne domaće privrede.
„Pandemijska kriza nam je potvrdila i da treba da se što više da usmeravamo ka našim specifičnostima, ka onome što je osobeno za našu kulturu i naš identitet. Domaća radinost kojom su se u prošlosti bavile uglavnom žene, i koja je smatrana usputnom delatnošću, danas pruža mnogo veće potencijale, i privredne i turističke“, rekla je Matić.
Na skupu koji je priređen u prostorijama Udruženja „Etno-mreža“, povodom realizacije projekta „Digitalizacija tradicije“, državna sekretarka je istakla da se prema tom projektu, koji je odobren na Konkursu za razvoj informacionog društva, očekuje povećanje prodaje rukotvorina za 10 do 50%.
Projekat „Digitalizacija tradicije“, za koji je odobreno 980.000 dinara, uključuje obuke za razvoj digitalnih veština i plasman proizvoda članica „Etno-mreže“ putem interneta, društvenih mreža, elektronskih platformi i onlajn prodavnica, kao i izradu internet stranice tog udruženja na engleskom jeziku za promociju i prodaju rukotvorina.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija ove godine podržalo je 27 udruženja sa 19,5 miliona dinara čiji su programi posvećeni unapređenju digitalne pismenosti žena u ruralnim oblastima, podizanju kapaciteta mikro, malih i srednjih preduzeća, poljoprivrednih gazdinstava i preduzetnika u oblasti e-trgovine i elektronskog poslovanja.