Savetnica potpredsednika Vlade i ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Antić ocenila je da će gastronomski turizam, kao i čitav sektor turizma u narednom periodu biti suočen sa dosta izazova usled pandemije izazvane korona virusom, ali da će hrana i vino nastaviti da daju ključan doprinos brendiranju domaćih destinacija.
„Predviđanja su da će, uprkos činjenici da će se turistička mapa promeniti, turisti ipak želeti da putuju i to, zbog velikih gužvi, na manje popularne destinacije, te je naša šansa upravo u tome“, rekla je Antić na konferenciji povodom otvaranja sedmodnevnog „Good Food & Wine Festivala“ u Beogradu.
Saradnja naših regiona koji imaju mnogo toga da ponude u gastronomskom smislu uz vinske ture i bogato kulturno nasleđe je, kako je dodala, upravo ono što je i neophodno za uspeh, jer i gastronomija i vinski turizam doprinose promociji i brendiranju destinacija.
Takođe, Antić je istakla da će u tom procesu od velikog značaja biti digitalizacija jer će pomoći da se targetiraju novi turisti čija su putovanja motivisana gastronomskom ponudom.
U tom smislu je navela da 27,6 odsto turista na osnovu hrane i vina odlučuje gde će putovati.
Savetnica ministra je podsetila i da je godišnji prihod sektora turizma koji uključuje vino i hranu na globalnom nivou prethodnih godina iznosio 254 milijarde dolara i bio je jedan od najbrže rastućih segmenata turizma.
Gradski sekretar za privredu Grada Beograda Milinko Veličković je rekao da predstoji izazov vratiti turizam Beograda na stazu višegodišnjeg uspešnog razvoja nakon pandemije.
„Turizam jeste najviše pogođen izolacijom, ali resursna osnova je raznovrsna i očuvana, što uz državnu podršku, daje mogućnost brzog traženja novih rešenja u Beogradu, naglasio je Veličković.