Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић изјавио је у Шангају да број кинеских туриста који долазе у Србију расте те је у првих девет месеци ове године нашу земљу посетило 110.000 туриста из Кине.
,,Уколико се овај тренд настави, имаћемо више од 140.000 кинеских туриста у Србији“, рекао је Љајић који борави у Кини у делегацији коју предводи премијерка Ана Брнабић.
Примера ради, 2016. године у Србији је било свега 18.000 кинеских туриста, додао је министар.
,,Судећи према овим трендовима, имаћемо више од 300.000 ноћења кинеских туриста. То су подаци који охрабрују и показују да кампања коју смо водили на кинеском тржишту даје резултате, али и показује да има простора да се број кинеских туриста у наредним годинама повећа“, рекао је Љајић.
Како је рекао, све земље позивају кинеске туристе да их посете. ,,Видели смо овде и председника Француске, премијера Грчке и министра спољних послова Италије, а сви су позивали кинеске туристе да посећују њихову земљу. Сви имају резерве према нашим односима са Кином, а онда дођу сви овде и покушавају да нађу тржиште за своје производе и сви покушавају да привуку кинеске туристе“, приметио је Љајић.
Изнео је податак да 140 милиона људи из Кине путује широм света, који потроше 277 милијарди долара током својих путовања, по чему су претекли и америчке туристе.
,,Ово је тржиште које је, посебно за мале, туристичке земље, све интересантније, и ако наставимо са кампањом, а потписали смо и уговор са туристичком платформом ,,Алибабе“ о промоцији, уз промоцију на друштвеним мрежама у Кини, можемо да приближимо Србију као туристичку дестинацију кинеским туристима“, рекао је он.
Љајић је на овогодишњем кинеском међународном сајму извоза EXPO, на којем се купцима из Кине и целог света представило десет компанија из Србије, истакао да је кинеско тржиште вишеструко важно за Србију, али да је потребно задовољити неколико услова, пре свега, обезбедити квалитет, конкурентност и континуиран пласман робе на тржиште Кине.
Он је нагласио да је Србија значајно повећала робну размену са Кином, у односу на прошлу годину, па је она сада дупло већа – у првих девет месеци пласирана је роба у вредности од 214 милиона долара, док смо целе прошле године продали робу за 92 милиона долара.
,,Ако се овај тренд настави, приближићемо се први пут цифри између 250 и 300 милиона долара. То је још мало и зато су ови сајмови важни. Ово је прилика да приближимо наше прозиводе великом, али захтевном кинеском тржишту“, казао је Љајић.
Он је још додао да учешће на сличним сајмовима приближава Србију корак више остварењу циља – константно повећање робне размене и смањење трговинског дефицита.
Како је рекао, Србија има квалитетне производе које може да понуди кинеском тржишту.
Према његовим речима, због основног проблема, континуитета у испорукама робе, потребно је да се обезбеде велике количине, и зато се мора ићи на специфичне врсте квалитетних производа, који немају конкуренцију на глобалном тржишту или је та конкуренција мања.
,,Овде смо видели неке од тих производа који имају прилике да се продају на овом тржишту и сигуран сам да ћемо из године у годину повећавати и асортиман робе које продајемо, али и њихову количину, па и континуитет“, рекао је Љајић.
Као пример, навео је производе од тартуфа, који, како каже, вероватно немају ,,прођу“ у Србији, али домаћа локална компанија која се тиме бави постаје и регионални бренд.
,,Морамо коначно да будемо препознатљиви по неком од производа. Чеси су водилу кампању и постали су познати по пиву које овде извозе. Италијани по вину. Овде је велики број наших винарија и можда је то велика шанса, јер је у последњих годину дана извоз вина постигао веће цифре него раније“, додао је он.
Навео је и да Србија у Кину извози буково дрво, који је други извозни производ, али да би било профитабилније да извозимо готов производ у односу на сировину.
,,Зато морамо да се концентришемо на неколико производа и да ребрендирамо производе које извозимо, да коначно будемо препознатљиви по неком од њих, који ће онда отворити врата и за све друге робе“, рекао је Љајић.
Процене су да ће око пола милиона купаца из свих делова света посетити Сајам, што представља велику шансу за српске привреднике.