Извоз српске робе у Кину у првој половини ове године порастао је за 213 одсто, изјавио је данас министар трговине, турзима и телекомуникација Расим Љајић и додао да је дефицит у трговинској размени између Србије и Кине још увек велики, али да се може смањити привлачењем нових инвестиција из Кине и бољим пласманом домаће робе на кинеско тржиште.
„Још увек имамо велики дефицит у трговинској размени са Кином. Није реално очекивати да постоји баланс због величине земаља и наших економија, али охрабрује чињеница да у првој половини ове године имамо раст извоза у Кину за 213 одсто“, рекао је Љајић.
Он је новинарима у Сјамену где предводи делегацију Србије на Међународном кинеском сајму инвестиција и трговине ЦИФИТ 2019 на којем је наша земља почасни гост истакао да је трговина једна од области сарадње са Кином и да је ЦИФИТ одлична прилика да се успоставе директни контакти привредника будући да Србија око 50 одсто кинеске робе увози из других земаља.
„То повећава цену производа и зато је боље да увозимо робу из прве руке него преко Немачке, Холандије, Словеније, Хрватске као што је сада случај. Верујем да на овом сајму може доћи до нових уговора и договора о сарадњи“, казао је Љајић.
Говорећи о привредној сарадњи две земље, Љајић је навео да Кина још увек највише инвестира у инфраструктуру у нашој земљи и да је укупна вредност свих пројеката који се заједнички реализују око 7,5 милијарди евра.
Такође, велике су и кинеске инвестиције у српску привреду, пре свега, у РТБ Бор и Железару Смедерево.
„Две кинеске компаније су у прва три извозника у Србији, што је велики успех и за те компаније, али то говори и о пословној клими и амбијенту у нашој земљи“, казао је Љајић.
Подсетио је да је долазак фабрике гума Линглонг у Зрењанин највећа приватна кинеска инвестиција у српској привреди и додао да је наша делегација у Сјамену разговарала са представницима те компаније како би се, каже, убрзао почетак изградње те фабрике.
„Они су задовољни оним што је учинила наша влада да та инвестиција дође у Србију, као и свиме што чинимо да укупни амбијент даље унапређујемо“, рекао је Љајић и додао да је важно унапредити и сарадњу у туризму.
„Све земље се боре да привуку туристе из Кине. Сваке године више од 150 милиона Кинеза путује широм света“, указао је Љајић и подсетио да су по броју долазака у Србију кинески туристи ове године на првом месту.